Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Millennium – kolejny bank, który inwestuje w smartplacówki

Pierwszy oddział Millennium w nowej formule został właśnie otwarty w Gdańsku

Banki poszukują nowej koncepcji na swoje oddziały, bo dotychczasowa formuła przestała się sprawdzać. Klienci coraz więcej czynności związanych z finansami mogą wykonywać samodzielnie w domu przez elektroniczne kanały dostępu do banku. I mam na myśli nie tylko przelewy czy zakładanie lokat, ale też coraz częściej zaciąganie kredytów. Tradycyjne oddziały tracą więc pomału sens. Ich liczba systematycznie spada. Komisja Nadzoru Finansowego podała, że w kwietniu było ich w Polsce 14,2 tys., w porównaniu do 14,9 tys. przed rokiem.

Czy Millennium odnalazł właśnie sens istnienia sieci oddziałów? Jego nowa placówka powstała w Centrum Handlowym Matarnia. Oprócz oferty produktów i obsługi posprzedażowej znalazła się w niej także strefa z automatyczną obsługą gotówkową z bankomatami i wpłatomatami. Indywidualne spotkania i rozmowy z klientami mają odbywać się w przeszklonych, ale zamkniętych pomieszczeniach.

Przeczytajcie także: Rośnie liczba klientów bankowości elektronicznej

W oddziale znajdują się także stanowiska z tabletami oraz dostępem do internetowego serwisu transakcyjnego. Umieszczono tu strefę klienta oczekującego (to tak teraz nazywa się poczekalnię), wyposażoną w kanapy, ekspres do kawy, automat z wodą i kącik dla dzieci. – Chociaż nasi klienci coraz częściej korzystają z kanałów cyfrowych, to jednak w dalszym ciągu cenią sobie relacje międzyludzkie i oczekują bezpośredniego kontaktu z opiekunem klienta – powiedział Wojciech Rybak z zarządu Millennium, odpowiedzialny za bankowość detaliczną. Do końca tego roku powstaną dwa kolejne oddziały Millennium nowej generacji – w Katowicach i Łodzi.

Millennium to nie pierwszy bank, który zmienia formułę swoich oddziałów. Jako pioniera w tym zakresie trzeba chyba wymienić Citi, który od kilku lat otwiera tzw. smartoddziały. Zlokalizowane w centrach handlowych placówki są nastawione na sprzedaż nowych produktów finansowych. Natomiast obsługa kasowa odbywa się w urządzeniach automatycznych.

Przeczytajcie także: W ciągu miesiąca banki zamknęły 100 placówek

Doświadczenia innego polskiego banku zdają się wskazywać jednak, że pójście w pełną automatyzację placówki to nie jest dobry pomysł. Mam na myśli Getin Bank, który swego czasu testował tzw. Getin Pointy. Te minioddziały również były zlokalizowane w dużych galeriach handlowych, jednak w odróżnieniu od konkurencji tu nie było pracowników a wszystkie sprawy klienci załatwiali sami przy pomocy maszyn i komputerów. Rozwiązanie nie przyjęło się, a projekt zawieszono.


KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies