Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klienci Citi nie potrzebują karty by wejść do pomieszczenia z bankomatem

Na razie tylko w Nowym Jorku i tylko na Manhattanie. Muszą też mieć iPhone’a lub zegarek od Apple’a

W stolicy światowego biznesu Citi uruchomił program pilotażowy, który ma ułatwić klientom wejście do przyoddziałowych lobby, w których znajdują się bankomaty. Dotychczas, aby wypłacić gotówkę, musieli przeciągnąć pasek magnetyczny karty przez umieszczony przy drzwiach czytnik. To niewygodne i niebezpieczne, zwłaszcza w późnych godzinach nocnych.

Przeczytajcie także: Teraz możecie wypłacać bitcoiny z urządzeń Euronetu...

Od teraz nie będzie to konieczne. Bank wdrożył nowe rozwiązanie, w którym wykorzystał beacony, czyli miniaturowe czujniki, które komunikują się przez bluetooth ze smartfonem lub innym urządzeniem osobistym klienta. Gdy zbliża się on do oddziału, system kilka metrów wcześniej wykrywa np. smartfon i poprzez aplikację banku pyta, czy klient chce wejść do lobby. Dotknięcie ekranu otwiera drzwi. W ten sam sposób klienci Citi otrzymują powiadomienia o trwającej właśnie w mijanej przez nich placówce banku promocji czy evencie lub po prostu odczytują wysłane do nich pozdrowienia i życzenia.

Przeczytajcie także: Trwa ekspansja zagranicznych prepaidów

Dodam jeszcze, że popularność beaconów w handlu i usługach stale rośnie, po tym, jak rozwinięto używaną od lat technologię bluetooth. Jej ostatnia wersja 4.0 BLE (Bluetooth Low Energy) pozwala łączyć ze sobą różne urządzenia w promieniu nawet 100 metrów, a jednocześnie znacznie ograniczać zużycie energii. To kluczowe, jeśli moduł BLE ma być na stałe włączony w smartfonie lub zegarku, a tylko wtedy stosowanie beaconów ma sens.

W Polsce nad wykorzystaniem beaconów oraz okularów Google Glass w bankowości zastanawiał się kiedyś BZ WBK. Projekt z okularami został zamknięty po tym jak ich producent zmienił wobec nich strategię i zrezygnował ze sprzedaży klientom indywidualnym. Nie wiem na jakim etapie są prace nad wykorzystaniem beaconów.

Źrodło: NFCWorld

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies