Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już ponad 75 proc. klientów mBanku i ING zarządza rachunkami przez smartfony

Najnowszy odczyt opracowywanego przez cashless.pl wskaźnika mobilności klientów przynosi zmianę na pozycji lidera zestawienia

W zestawieniu, prezentującym wskaźniki mobilności banków działających na polskim rynku, pojawił się nowy lider. W III kw. najlepszą ocenę uzyskał mBank, dotychczas zajmujący drugie miejsce. Jego przewaga nad prowadzącym dotąd ING jest jednak niewielka.

Przeczytajcie także: Nie działa strona i infolinia porównywarki Inszury

Wskaźnik mobilności klientów wyliczamy co kwartał na podstawie informacji zbieranych w biurach prasowych banków. Wykorzystujemy do tego statystyki dotyczące liczby otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczby klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc, jak dużo posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.

Przeczytajcie także: Wealthon pozyskał 32 mln zł

Dla wspomnianego mBanku wskaźnik mobilności wyniósł w III kw. bieżącego roku 75,3 proc., a w przypadku ING było to 75,2 proc. Co ciekawe oba banki odnotowały niewielki spadek wskaźnika w stosunku kwartalnym, z tym że w przypadku ING był on nieco większy, co spowodowało wspomnianą zmianę na pozycji lidera zestawienia. W II kw. w przypadku mBanku wskaźnik wyniósł 75,6 proc. a w przypadku ING – 76 proc. Podium tym razem zamyka Millennium z wynikiem 70 proc. Tuż za nim uplasował się BNP Paribas z wynikiem 68,5 proc. Ponad 60 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w III kw. miały także Santander i PKO BP. Średnio na rynku już ponad 55 proc. klientów bankuje mobilnie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies