Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe parkomaty w Poznaniu coraz bliżej. Większość maszyn nie obsłuży płatności gotówką

Zamówienie ZDM obejmuje 200 maszyn, z których większość będzie realizowała wyłącznie transakcje kartą czy smartfonem

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu analizuje oferty złożone w przetargu na wdrożenie nowych parkomatów w stolicy Wielkopolski. Większość maszyn nie będzie przyjmowała gotówki. Na realizację tego zamówienia przeznaczono 9 mln zł, a do jego realizacji zgłosiło się czterech wykonawców.

Przeczytajcie także: ING rozszerza opcje finansowania w bramce imoje

Przetarg dotyczy nie tylko dostawy, montażu i uruchomienia automatów, ale też usług serwisowych. Maszyny mają się pojawić w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania Centrum oraz w Strefie Płatnego Parkowania Śródka/Politechnika. Nowe parkomaty powinny rozpocząć pracę w przyszłym roku, ale trudno na razie określić konkretny termin – to zależy od czasu podpisania umowy z konkretnym wykonawcą.

Zamówienie ZDM obejmuje łącznie 200 urządzeń. Zdecydowana większość (160 sztuk) będzie przyjmować wyłącznie płatności elektroniczne, uiszczane z pomocą karty, urządzenia z NFC (smartfon albo smartwatch) oraz Blikiem. W parkomatach tych nie będą drukowane bilety postojowe. Pozostałe maszyny (40 sztuk) mają przetwarzać zarówno płatności bezgotówkowe, jak i gotówkowe. Sprzęt ten będzie też drukował papierowe bilety.

Przeczytajcie także: Nie działa strona i infolinia porównywarki Inszury

Osoby, które nie otrzymają biletu w formie fizycznej, mogą liczyć na bilet cyfrowy (ten może trafić na skrzynkę mailową kierowcy). Transakcja realizowana w ten sposób zostanie zapisana na serwerze biletów elektronicznych i będzie podstawą podczas ewentualnej kontroli. Na podany adres mailowy ma też być wysyłane powiadomienie o zbliżającym się końcu czasu postoju. Będzie ono zawierać link umożliwiający zdalne przedłużenie parkowania za pośrednictwem bramki płatniczej. Dodatkowo w zamówieniu mowa jest o funkcji start-stop, dzięki której można skrócić czas postoju i odzyskać część środków.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies