Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PSP: blisko 18 mln transakcji Blikiem w czasie "czarnego weekendu". Z jego pomocą wydano 2,8 mld zł

Najwięcej płatności Blikiem odnotowano w czarny piątek, ale system cieszył się też sporym zainteresowaniem w poniedziałek

Polski Standard Płatności, operator Blika, podał dane dotyczące wykorzystania tego systemu podczas niedawnego "czarnego weekendu", czyli czasu wzmożonych zakupów. W ciągu czterech dni (24-27 listopada) za pomocą Blika zrealizowano blisko 18 mln transakcji na kwotę 2,8 mld zł.

Przeczytajcie także: Ubezpieczeniowa TubaPay staje się InslyPay

We wspomnianym terminie użytkownicy aplikacji bankowych najczęściej płacili Blikiem w e-commerce, gdzie takich transakcji było 13 mln, a ich wartość sięgnęła 2,1 mld zł. Najwięcej płatności odnotowano w systemie w piątek: 3,5 mln na kwotę 630 mln zł. Dla porównania rok wcześniej było to 3,1 mln transakcji na kwotę niespełna 500 mln zł. W sobotę płatności Blikiem online było 2,7 mln, w niedzielę blisko 3,3 mln, a w poniedziałek ponad 3,4 mln. W przypadku Cyber Monday wynik zeszłoroczny udało się poprawić o 500 tys. płatności.

PSP podał także, że w placówkach handlowych i usługowych w tym okresie klienci zapłacili Blikiem blisko 4 mln razy, podczas gdy rok wcześniej było to 2,7 mln transakcji. Wartość zakupów wzrosła ze 156 mln zł do 240 mln zł. Podmiot tłumaczy to m.in. wzrostem popularności płatności zbliżeniowych Blikiem. Usługę tę aktywowało do tej pory ponad 2,4 mln użytkowników.

Przeczytajcie także: Od maja z płatności odroczonych skorzystało 1,7 mln osób

Operator Blika poinformował też, że w ramach tegorocznego Black Friday klienci znacznie częściej kupowali ubrania. Porównując rok do roku liczba transakcji Blikiem w kategorii "moda" urosła o 26 proc.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies