Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
BZ WBK ucieka konkurencji na Twitterze. Jest najaktywniejszy i najszybciej zyskuje obserwujących

Choć w czołówce rankingu banków na tym portalu nie było w II kw. zmian, to zauważalna jest rosnąca przewaga lidera nad resztą stawki

Z zebranych przez Cashless danych wynika, że II kw. 2016 r. był rekordowy pod względem aktywności banków na Twitterze. Nie przełożyło się to jednak na przyspieszenie zdobywania nowych obserwujących. W II kw. przybyło ich o prawie cztery tysiące mniej niż w okresie od stycznia do marca.

Przeczytajcie także: 125 tys. osób korzysta z HCE. Raport Cashless

W minionym kwartale, podobnie jak w poprzednim, najwięcej tweetów zamieścił BZ WBK – aż 806. To o ok. 300 więcej niż w okresie od stycznia do marca. Przyczyniły się do tego piłkarskie mistrzostwa kontynentu i pomysł BZ WBK z komentowaniem za pomocą tweetów spotkań reprezentacji Polski. Podczas każdego meczu bank publikował nawet kilkadziesiąt informacji.

Najaktywniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Tweety w II kw. 2016 r. Tweety ogółem
1 BZ WBK 806 4316
2 mBank 796 5517
3 ING 417 2439
4 PKO 334 2447
5 Millennium 270 499
6 Alior 186 629
7 Citi 153 2071
8 Pocztowy 150 912
9 Idea 149 2018
10 NBP 101 1723
11 Inteligo 90 1590
12 Euro 85 561
13 Plus 64 337
14 Smart 26 150
15 Neobank 7 85
16 Lion's 0 63
Razem 3634 25357

Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera kliknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.

Nieco mniej, bo 796 tweetów zamieścił w II kw. mBank. Na kolejnym miejscu uplasował się ING, ale różnica pomiędzy nim a najaktywniejszą dwójką jest już spora. Śląski tweetował w okresie od kwietnia do czerwca 417 razy. Łącznie banki zamieściły na Twitterze ponad 3,6 tys. wpisów, co oznacza rekord od czasu, kiedy Cashless analizuje ich aktywność na tym portalu społecznościowym.

Banki na Twitterze

Kwartał Liczba tweetów Liczba nowych obserwujących
II kw. 2015 1969 3204
III kw. 2015 r. 2857 6312
IV kw. 2015 r. 3527 7843
I kw. 2016 r. 2803 12041
II kw. 2016 r. 3634 8310

Pod względem liczby nowych obserwujących II kw. 2016 r. był drugi w historii. Banki zdobyły ponad 8,3 tys. fanów. W kwartale poprzednim przybyło ich aż 12 tys. Najszybciej rośnie popularność BZ WBK – zdobył 2,4 tys. obserwujących. Tym samym urosła jego przewaga nad drugim w zestawieniu NBP, któremu udało się pozyskać 509 obserwujących, trzecim ING – 1,2 tys. nowych obserwujących i czwartym mBankiem – niecałe 1,1 tys. obserwujących. Łącznie dostarczane przez banki treści na Twitterze czyta już niemal 59 tys. osób.

Przeczytajcie także: Spada średnia wartość przelewu Express Elixir. Raport Cashless

Zarówno pod względem aktywności jaki i popularności banków w czołówce nie ma większych zmian. Podobnie jak w dole tabeli, którą zamykają Smart, Neobank i Lion's. Ten ostatni nie zamieścił w II kw. żadnego tweeta więc zastanawiam się, że czy jeszcze będzie prowadził swój profil.

Najpopularniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Liczba obserwujących Liczba nowych obserwujących
1 BZ WBK 13843 2404
2 NBP 10774 509
3 ING 9588 1234
4 mBank 7838 1085
5 Idea 4497 788
6 Alior 4301 1166
7 Citi 3808 264
8 PKO 1525 386
9 Pocztowy 511 82
10 Millennium 490 128
11 Inteligo 455 48
12 Smart 433 71
13 Euro 354 62
14 Plus 193 56
15 Neobank 111 24
16 Lion's 61 3
Razem 58782 8310

Nieco zmian zaszło natomiast w środku stawki. Na przykład niedawny debiutant – Millennium, pod względem liczby obserwujących przeskoczył z 11. na 10. miejsce, wyprzedzając Inteligo. Z 6. na 7. pozycję spadł Citi, który dał się wyprzedzić Aliorowi.

Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów. Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies