Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad 20 mln płatności Blikiem C w II kw. Wynik wypracowali klienci PKO BP, Millennium oraz Aliora

Z Blika zbliżeniowego mogą jeszcze korzystać klienci ING, Santandera oraz mBanku

Ponad 20,3 mln – tyle transakcji z wykorzystaniem Blika C (zbliżeniowego) wykonali w II kw. br. klienci trzech banków: PKO BP, Millennium oraz Aliora. To trzy instytucje, które jako pierwsze udostępniły klientom możliwość płacenia Blikiem bezstykowo na terminalu. Rozwiązanie zaczęto wprowadzać na rynek pod koniec lipca 2021 roku.

Przeczytajcie także: Revolut zwiększył oprocentowanie lokat w euro

Z serwisu cashless.pl możecie się dowiedzieć, że PKO BP, Millennium oraz Alior na koniec II kw. br. posiadały łącznie 5,8 mln blikowiczów. Średnio na jednego aktywnego użytkownika Blika przypadało zatem 3,5 transakcji zbliżeniowych z wykorzystaniem narzędzia PSP (Polski Standard Płatności, operator Blika).

Blika C na naszym rynku oferują jeszcze trzy banki: ING, mBank oraz Santander. Instytucje te nie ujawniły swoich wyników, ale warto dodać, że na koniec II kw. łącznie posiadały one przeszło 5,7 mln blikowiczów. To liczba zbliżona do tej, na którą składają się rezultaty PKO BP, Millennium i Aliora. Jednak nie wykonali oni w tym okresie aż tylu płatności Blikiem C - z danych samego PSP wynika, że łącznie takich transakcji w II kw. zrealziowano 32,5 mln.

Przeczytajcie także: VeloBank wprowadza nowe karty płatnicze

Na koniec warto przypomnieć, że zbliżeniowy Blik umożliwia płatność smartfonem bezstykowo – na podobnej zasadzie jak odbywa się to w przypadku karty czy cyfrowego portfela umożliwiającego płatność telefonem albo zegarkiem. Z rozwiązania mogą korzystać klienci wspomnianych banków posiadający smartfon z systemem Android oraz komunikacją zbliżeniową (NFC). Aby używać tego narzędzia, nie jest potrzebna karta – wystarczy aplikacja banku zainstalowana na smartfonie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies