Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zmiany na rynku przenośnych terminali. Payleven połączył się z SumUp

Konsekwencją fuzji będzie unifikacja oferty obu firm, sprzedających urządzenia typu mPOS

W polskich mediach ta informacja przeszła kompletnie bez echa. Przyznam szczerze, że sam byłem nią zaskoczony, gdy kilka dni temu jeden z czytelników napisał o niej w komentarzu pod którymś z tekstów na Cashless. Jak powiedziano mi w polskim oddziale spółki do formalnego połączenia Payleven i SumUp doszło w maju.

Przeczytajcie także: Oficjalnie: Visa Inc. przejęła Visa Europe

Skąd pomysł na taki mariaż? – Obie spółki zauważyły, że w segmencie mPOS-ów rynek rozwija się wolniej niż wcześniej się spodziewano. Tymczasem Payleven i SumUp dążyły innymi drogami do tego samego celu, czyli uaktywnienia akceptacji kart płatniczych przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Dostrzeżono więc korzyści z połączenia np. w zakresie zmniejszenia kosztów działalności czy wspólnego rozwoju produktów i usług – powiedział Maximilian Stella z polskiego oddziału SumUp.

I to właśnie pod marką SumUp sprzedawane będą teraz w Polsce mPOS-y połączonej firmy. Spółka pracuje nad unifikacją stron internetowych i aplikacji a także nad nowym cennikiem oraz nowym urządzeniem – mPOS-em przystosowanym do przyjmowanie płatności bezstykowych. Terminal taki ma trafić do pierwszych klientów już we wrześniu bieżącego roku.

Przeczytajcie także: Bank już nie wciśnie kredytówki do hipoteki

Dla Payleven i SumUp polski rynek to niewielki fragment biznesu. Główne siedziby obu spółek mieściły się przed połączeniem w Berlinie i Londynie a firmy działają w wielu krajach, m.in. Hiszpanii, Brazylii czy Francji. W Polsce mają konkurencję w postaci rozdzimej spółki Paymax, na której czele od niedawna stoi nowa prezes – Katarzyna Zubrzycka. mPOS-y próbowały sprzedawać u nas także Polskie ePłatności, ale z tego co wiem udało im się znaleźć zaledwie kilkuset chętnych na takie urządzenie. Polscy przedsiębiorcy preferują tradycyjne terminale w wersji przenośnej.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies