Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W ciągu roku banki zwiększyły liczbę klientów mobilnych o przeszło 2,7 mln. Mają ich już ponad 23,5 mln

Najwięcej klientów korzystających z usług bankowych przez smartfony i tablety mają: PKO, mBank, Pekao oraz ING

Na koniec II kw. br. banki działające na polskim rynku miały ponad 23,5 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z poprzednim kwartałem widoczny jest wzrost o ponad 543 tys. To także o przeszło 2,7 mln więcej niż w II kw. 2022 r.

Przeczytajcie także: Prawie 22,5 mln użytkowników aplikacji bankowych

W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych zadeklarował PKO BP: ponad 5,6 mln. To o ponad 74 tys. więcej niż na koniec marca br. i o ponad 500 tys. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Granicę 3 mln mobilnych klientów w pierwszych trzech miesiącach roku ponownie przekroczył mBank, a zbliżyły się do tego progu Pekao oraz ING. Wynik powyżej 2 mln zanotowały też Santander oraz Millennium. Wszystkie te instytucje poprawiły rezultaty względem poprzedniego okresu.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa chce upowszechnić w Polsce Click to pay

Warto wyjaśnić, że za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Należy też dodać, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies