Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Autopay: tylko 19 proc. Polaków byłoby skłonnych skorzystać z usług finansowych wspieranych przez sztuczną inteligencję

Większość Polek i Polaków uważa, że zmiany technologiczne w codziennym życiu są nieuniknione

Na zlecenie firmy Autopay przeprowadzono badanie "Finanse w czasach inflacji", z którego można się dowiedzieć m.in., że zdecydowana większość, bo 83 proc. Polaków, kojarzy pojęcie sztucznej inteligencji. Co ciekawe, jej wpływ na codzienne życie dostrzega jedynie co trzeci ankietowany.

Przeczytajcie także: BNP Paribas nie wierzy w bankowe płatności odroczone

Ze wspomnianego badania można się też dowiedzieć, że 76 proc. Polek i Polaków jest przekonanych, iż zmiany technologiczne w codziennym życiu są nieuniknione. Z kolei dwie trzecie respondentów (66 proc.) uważa, że mogą uczynić je łatwiejszym. Co druga osoba z chęcią korzysta z nowych rozwiązań, a mniej niż jedna trzecia (31 proc.) ocenia nowe technologie wprowadzane przez instytucje finansowe jako w pełni bezpieczne.

Zaledwie co piąta badana osoba byłaby skłonna skorzystać z usług finansowych wspieranych przez algorytmy SI, np. w zakresie inwestowania – takie zastosowanie nowinek wywołuje obawy u konsumentów. Jak komentuje Mateusz Jakitowicz z firmy Autopay, może to dziwić, ponieważ instytucje finansowe, w tym banki, od lat wykorzystują zaawansowane narzędzia w jakimś stopniu powiązane ze sztuczną inteligencją. Dzięki nim szybko zapadają decyzje kredytowe albo automatycznie blokowane są podejrzane przelewy.

Przeczytajcie także: Revolut zmieni wygląd aplikacji

Niemal połowa ankietowanych (46 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że sztuczna inteligencja odciąży ludzi od wykonywania wielu męczących czynności. Jednocześnie niemal tyle samo osób (44 proc.) obawia się, że SI pozbawi ludzi miejsc pracy. Z kolei co trzeci badany upatruje w niej szansę na rozwiązanie wielu społecznych problemów, a 16 proc. uważa, że sztuczna inteligencja uczyni nasze pieniądze bardziej bezpiecznymi.

Warto przypomnieć, że zlecająca przeprowadzenie badania spółka Autopay jeszcze niedawno funkcjonowała jako Blue Media. Rebrandingowi towarzyszy wprowadzenie nowej strategii firmy, opartej o kilka jednostek biznesowych. Business Unit Mobility ma się zajmować rozwojem płatności dla kierowców, Business Unit Finance zaoferuje usługi finansowe związane m.in. z systemem przelewów Blue Cash czy przelewami weryfikacyjnymi. W ramach Business Unit Bills&Top-up podmiot będzie oferować produkty i usługi związane z płatnościami online za rachunki i usługi przedpłacone, a Business Unit Additional Income będzie się skupiał na dostarczaniu narzędzi i usług małym i średnim firmom działającym w e-commerce. Wszystkie te obszary będą jednak rozwijane pod wspólnym logo: Autopay.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies