Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Możliwość płacenia zegarkami zwiększa ogólną liczbę transakcji bezgotówkowych. Ciekawe statystyki z Pekao

Płatności smartwatchami nie są bardzo popularne, jednak możliwość korzystania z nich sprawia, że klienci stają się jeszcze bardziej bezgotówkowi

Z danych udostępnionych przez Bank Pekao wynika, że choć smartwatche nie są głównym narzędziem do transakcji bezgotówkowych, to możliwość realizacji płatności za ich pomocą w określonych sytuacjach jest bardzo przydatna. Do takich wniosków można dojść analizując statystyki dotyczące liczby i wartości transakcji realizowanych przez klientów Pekao za pomocą różnych instrumentów płatniczych.

Przeczytajcie także: Nowość w aplikacji PeoPay Kids

Bank Pekao podał, że liczba płatności z wykorzystaniem smartwatchy oferowanych przez tę instytucję, a więc Fitbit Pay i Garmin Pay, rośnie w miesiącach letnich, czyli wtedy gdy częściej wychodzi się z domu bez portfela a czasem i bez smartfona. Chodzi o takie sytuacje jak bieganie, piesze wędrówki czy wycieczki rowerowe. Z danych Pekao za 2022 r. wynika, że w lipcu i sierpniu jego klienci realizowali za pomocą Garmin Pay i Fitbit Pay średnio ponad 5 tys. transakcji dziennie, co oznacza duży wzrost w porównaniu do marca (3,1 tys.) lub grudnia (4,1 tys.). Przy tym średnia kwota płatności jest w miesiącach letnich zauważalnie niższa – w lipcu wynosiła 60,8 zł, podczas gdy w grudniu było to 69,2 zł.

Co ciekawe w Pekao miesiące letnie charakteryzują się największą liczbą transakcji bezgotówkowych realizowanych przez klientów za pomocą różnych dostępnych metod. W czerwcu 2022 roku klienci tej instytucji realizowali każdego dnia średnio ok. 5,75 mln transakcji w terminalach – zarówno za pomocą tradycyjnych kart, jak i kart dodanych do portfeli elektronicznych, zegarków oraz Blikiem. W lipcu takich transakcji było dziennie średnio ok. 5,73 mln, a w sierpniu ok. 5,69 mln. Dopiero na czwartym miejscu pod tym względem plasuje się wrzesień a później kolejne miesiące.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza Family Office

Nie widać natomiast prawidłowości co do odchyleń sezonowych, jeśli chodzi o transakcje w sklepach internetowych. W czerwcu 2022 roku klienci zrealizowali średnio niemal 248 tys. płatności w e-commerce dziennie i chociaż to więcej niż np. w styczniu, kiedy było ich średnio 237 tys. dziennie, to jednak sporo mniej niż w listopadzie (średnio niemal 289 tys. transakcji dziennie).

Podobnie dane prezentują się, jeśli chodzi o liczbę przelewów zlecanych podczas letnich miesięcy. Klienci banku zlecili ich więcej niż podczas tych wiosennych, ale wraz z nadchodzącą jesienią, liczba przelewów również wzrosła. Jedynie jeśli chodzi o średnią wartość zlecanego przelewu, zeszłoroczny lipiec wyróżnia się na tle pozostałych miesięcy roku. Przeciętna wartość jednego przelewu wysyłanego w tym miesiącu wyniosła 1235,8 zł i była najwyższa w porównaniu do pozostałych miesięcy 2022 r. Być może powodem wzrostu w tym czasie są wakacyjne rezerwacje lub podróże.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies