Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klarna umożliwia klientom blokowanie usług kredytowych. Ma ich to uchronić przed nadmiernym zadłużeniem

Rozwiązanie dostępne jest w aplikacji fintechu, na razie tylko na rynku brytyjskim

Klarna, potentat z sektora płatności odroczonych, poinformowała o nowości, jaka pojawiła się w jej aplikacji. Chodzi o możliwość zablokowania dostępu do usług kredytowych. Rozwiązanie ma wesprzeć użytkowników w zapanowaniu nad swoimi wydatkami. Na razie narzędzie dostępne jest w Wielkiej Brytanii.

Przeczytajcie także: Visa uruchomi w Polsce hub technologiczny

Klient zainteresowany wspomnianą opcją, powinien w aplikacji Klarny wejść w "Ustawienia" i kliknąć "Dezaktywuj kredyt". Użytkownik jest też kierowany na stronę internetową ze wsparciem dla osób, które nie radzą sobie z zadłużeniem. Na tym etapie nie można korzystać z kredytowania Klarny, ale wykluczenie nie jest dożywotnie – aby móc ponownie korzystać z usług fintechu, należy się skontaktować telefonicznie z jego biurem obsługi.

Nowe narzędzie ma sprawić, że klient rozważy alternatywne formy finansowania zakupów, nim sięgnie po kredyt. Funkcja ma zachęcać np. do oszczędzania na konkretny zakup. Sebastian Siemiątkowski, szef i współzałożyciel Klarny, przekonuje, że klient nie powinien zadłużać się przy każdym zakupie – ma korzystać z tej opcji tylko wtedy, gdy jest ona dla niego najsensowniejszym rozwiązaniem.

Przeczytajcie także: Klienci LeaseLink potwierdzą tożsamość z pomocą usługi mojeID

Ruch Klarny jest dość ciekawy – firma przedstawia się jako odpowiedzialny kredytodawca. A dzieje się to w chwili, gdy regulatorzy w kolejnych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, chcą ukrócić działania podmiotów z sektora BNPL. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że amerykańska agencja CFPB zamierza objąć szerszym nadzorem firmy z sektora płatności odroczonych – mają one podlegać takim regulacjom, jakie stosowane są wobec instytucji oferujących karty kredytowe.

Wywodząca się ze Szwecji firma zapewne chce w ten sposób pokazać, że nie czeka na działania państwowych instytucji w zakresie ochrony klientów i sama inicjuje zmiany. Na tym jednak szef fintechu nie poprzestał – za pośrednictwem Twittera wezwał kilka firm, przedstawicieli tradycyjnych usług kredytowych, do pójścia w ślady Klarny i wprowadzenia podobnych rozwiązań.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies