Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mPay rozwija usługi z zakresu open bankingu. Skorzystać mają firmy oraz klienci indywidualni

mPay liczy, że jego nową ofertą zainteresują się podmioty ubezpieczeniowe, kredytowe czy windykacyjne

Spółka mPay poinformowała o wprowadzeniu nowych rozwiązań, kierowanych zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Ci ostatni mogą liczyć na usługi AIS oraz PIS, bazujące na open bankingu, którego działanie umożliwia dyrektywa PSD II. mPay chce w ten sposób przyspieszyć i ułatwić płatności w ramach swojej aplikacji.

Przeczytajcie także: InPost zastrzegł kolejne logotypy dotyczące płatności

Narzędzie AIS (Account Information Service) zapewnia dostęp do informacji o rachunku bankowym. Użytkownicy mPay z jego pomocą zyskają możliwość podpięcia do głównego konta w apce rachunków prowadzonych w innych bankach. Z kolei PIS (Payment Initiation Service) oznacza inicjację płatności z rachunków prowadzonych w innych bankach. Po zalogowaniu do aplikacji mPay jej użytkownicy będą mogli zlecić przelew z innego banku na swoje konto w mPay lub zapłacić ze swojego konta bankowego za konkretną usługę dostępną w aplikacji.

Jednocześnie spółka chce oferować usługi w formie API klientom biznesowym. Podmiot wykorzysta swoje licencje i umożliwi partnerom dostęp do narzędzi scoringowych, analitycznych czy płatniczych. Skorzystanie z nich ma np. przyspieszyć podpisywanie umów, umożliwić przyjmowanie płatności czy poprawić proces scoringowy. Fintech zakłada, że zainteresuje to firmy z segmentów ubezpieczeń, kredytów czy windykacji.

Przeczytajcie także: Polskie ePłatności znowu na zakupach

Na koniec warto przypomnieć, że kilka tygodni temu spółka mPay opublikowała raport podsumowujący jej działalność w 2022 roku. Okazało się wówczas m.in., że w III kw. liczba założonych kont przekroczyła 1 mln, ale liczba aktywnych użytkowników (takich, którzy przynajmniej raz zalogowali się do aplikacji w ciągu 28 dni) wyniosła niespełna 306 tys. Przychody firmy wyniosły w tym czasie ponad 27 mln zł, wypracowano też zysk w wysokości 150 tys. zł, co jest wynikiem bardzo zbliżonym do tego z 2021 roku.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies