Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Finanteq: pionier nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań dla sektora finansowego

Polska od wielu lat jest postrzegana jako kraj, który wyznacza trendy w branży finansowej, co znajduje potwierdzenie w coraz liczniejszych nagrodach i wyróżnieniach przyznawanych polskim instytucjom na arenie międzynarodowej

Według najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte, co piąty lider bankowości to instytucja z Polski. Nasz kraj od wielu lat notuje dynamiczny rozwój w dziedzinie bankowości. Polskie banki stawiają na różne nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja, czy rozwiązania fintechowe, co pozwala im na oferowanie swoim klientom coraz bardziej zaawansowanych produktów i usług.

Dzięki temu Polska od wielu lat jest postrzegana jako kraj, który wyznacza trendy w branży finansowej, co znajduje potwierdzenie w coraz liczniejszych nagrodach i wyróżnieniach przyznawanych polskim instytucjom na arenie międzynarodowej.

Fintechy od zawsze były motorem zmian w ekosystemie finansowym. Nie mam wątpliwości, że to właśnie mniejsze organizacje zmobilizowały banki do przyspieszenia procesów transformacji cyfrowej.

Fintech w bankowości odgrywa znaczącą rolę i według mnie dzieje się to dwutorowo. Po pierwsze, banki wykorzystują innowacyjne produkty i usługi realizowane przez inne firmy. Natomiast z drugiej strony pojawienie się podmiotów oferujących produkty finansowe zwiększyło konkurencję i wymusiło na bankach zmianę sposobu funkcjonowania i konieczność stałego poszerzania portfolio usług i produktów. W związku z tym banki, by pozostać konkurencyjne, muszą współpracować ze sprawdzonymi partnerami.

Doświadczona firma, profesjonalny zespół – prosty przepis na sukces

Marka Finanteq istnieje od 2014 i jest spin-offem firmy eLeader, która już wcześniej zajmowała się rozwiązaniami mobilnymi dla bankowości. Czym się wyróżnia? Wąską specjalizacją i ciągłym dążeniem do bycia najlepszym w tym, w czym się specjalizuje.

Od ponad dekady działamy w branży bankowej, dzięki czemu nabyliśmy i wypracowaliśmy specjalistyczne know-how, które pozwala nam działać o wiele lepiej niż klasyczne software house’y, czy firmy outsourcingowe.

Zespoły projektowe Finanteq są kompleksowe, stale dążą do technicznej doskonałości i charakteryzują się ponadprzeciętną dojrzałością operacyjną. A to z kolei przekłada się na efektywny proces rozwoju aplikacji mobilnych i niesamowity potencjał firmy w tworzeniu innowacyjnych produktów bankowych, o czym wspomnę w dalszej części wypowiedzi.

Development aplikacji mobilnych według Finanteq

Kluczem do sukcesu jest nasze podejście do programowania oparte na wysokim poziomie technicznej doskonałości zespołów projektowych.

Na czym ono polega?

Do naszych zespołów wybieramy tylko te osoby, których umiejętności technicznych i komunikacyjnych jesteśmy pewni. Efekt – zatrudniamy tylko najwyższej klasy specjalistów oraz, co ważne, osoby, z którymi bardzo dobrze się komunikuje i współpracuje. Warto podkreślić, że wszystkie zespoły podejmujące nowy projekt charakteryzują się pełną zdolnością operacyjną, gdyż mają już za sobą czasochłonny proces formowania się i docierania. Wszyscy nasi specjaliści są w pełni zorientowani w specyfice branży bankowej, doskonale wiedzą jak działają banki. Dzięki temu są w stanie w pełni skupić swoją uwagę na dostarczaniu wartości biznesowej, a nie na uczeniu się tego jak działa instytucja finansowa i co jest dla niej ważne.

Dlaczego zespoły Finanteq to najlepszy wybór? Przede wszystkim, dlatego że:

  • Znają zależności między procesami bankowymi oraz sprawnie posługują się branżową terminologią.
  • Posiadają niezbędną wiedzę, pozwalającą na aktywne sugerowanie zmian i najlepszych rozwiązań.
  • Praktycznie od razu wchodzą w projekt, dzięki doświadczeniu jego członków.
  • Są kompletne – po naszej stronie, obok developerów, pracują najlepsi scrum masterzy, analitycy biznesowi, czy project managerowie.
  • Dostarczają funkcjonalności znacznie szybciej niż zespoły budowane pod projekt, np. z firmy outsourcingowej, czy też software-house’ów, stale utrzymując ponadprzeciętną jakość rozwiązań.
  • Z perspektywy banku tworzą z osobami z banku jeden, duży, zgrany zespół.

Nasze zespoły są również w stanie wykonać szczegółowy audyt każdej aplikacji bankowej i wskazać obszary do ulepszenia i poprawy.

Jesteśmy firmą, która kreuje trendy i nieustannie tworzy innowacje. Przykład: SuperWallet, który swoją premierę miał 9 lat temu. To rozwiązanie typu VAS pozwalające uzupełnić aplikację bankową o usługi i produkty merchantów z zakresu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, obsługi płatności za parkowanie pojazdów i wiele innych. W tamtym czasie była to bardzo odważna propozycja, a dziś w Polsce to już standard – większość banków oferuje podobne usługi swoim klientom w aplikacjach.

W Finanteq cyklicznie przygotowujemy szczegółowe roadmapy rozwojowe dla naszych klientów, w których przedstawiamy interesujące propozycje rozwiązań dostosowanych do potrzeb danej organizacji. Dla banków nie jesteśmy kolejnym dostawcą usług – jesteśmy partnerem. Świadczą o tym pozytywne opinie na portalu Clutch.co.

Automatyzujmy i testujmy wszystko, co możliwe – unikalne podejście do testowania

Nowoczesne podejście do developmentu przejawia się również w naszej filozofii testowania aplikacji. Dlaczego tak bardzo podkreślamy wartość testów funkcjonalnych, które stosujemy w Finanteq?

Każdy błąd w aplikacji to konieczność zaangażowania ludzi w proces naprawczy. Duża liczba błędów powoduje, że zamiast skupiać się na dostarczaniu wartości biznesowej, tracimy czas i energię na usuwanie problemów, co oczywiście nie wnosi wartości do aplikacji, tylko wydłuża proces jej rozwoju. Często spotykanym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest zwiększanie liczby osób w zespołach projektowych, żeby zniwelować ten efekt.

W każdym z tych scenariuszy błędy tylko niepotrzebnie zwiększają koszty.

W Finanteq punktem wyjścia są powszechnie stosowane funkcjonalne testy automatyczne, które pozwalają na niemal całkowitą eliminację błędów. Dzięki takiemu podejściu:

  • Nasi klienci otrzymują gotowy do wdrożenia produkcyjnego produkt na koniec każdego sprintu developerskiego.
  • Nie ma potrzeby zwiększania liczby testerów do przeprowadzania testów regresyjnych, których czas wraz z przyrostem funkcjonalności stale się wydłuża.

Najważniejsze fakty na temat testów w Finanteq można rozpatrywać w dwóch poniższych kategoriach:

#1. Jakość:

  • Naszym celem jest 100% pokrycie aplikacji funkcjonalnymi testami automatycznymi.

#2. Optymalne wykorzystanie zasobów = oszczędność czasu, zasobów ludzkich, a w efekcie pieniędzy:

  • Skróciliśmy czas trwania testów regresyjnych z kilku tygodni do 20 minut.
  • Dążymy do tego, żeby w każdym 7-10-osobowym zespole projektowym pracował tylko jeden tester manualny czuwający głównie nad ergonomią i estetyką aplikacji.

Więcej o naszym podejściu do testowania mówimy w jednym z nagrań na naszym kanale YouTube @finanteqteam.

Automatyzacja, która daje przestrzeń na kreatywność

Kontynuując temat naszego podejścia do rozwoju bankowych aplikacji mobilnych, warto wspomnieć o ekstremalnej efektywności – jednej z naszych wartości, którą kierujemy się na co dzień.

Konsekwentnie automatyzujemy powtarzalne i monotonne procesy. Obserwujemy naszą pracę i stale wdrażamy usprawnienia we wszystkich obszarach operacyjnych.

Niesie to za sobą wymierne korzyści:

  • Daje naszym programistom przestrzeń na kreatywne myślenie i skupienie się nad innymi złożonymi problemami oraz dostarczaniu wartości.
  • Przekłada się na niższe koszty i szybszą realizację projektu.

Odkryj technologiczny świat pełen możliwości dzięki Finanteq

Mobilne aplikacje bankowe poprzez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań stają się potężnymi platformami, które pozwalają szybko odpowiadać na potrzeby użytkowników końcowych. Organizacje, które wykorzystują potencjał gotowych rozwiązań budują swoją przewagę konkurencyjną stając się liderami bankowości, jednocześnie spełniając oczekiwania swoich klientów.

Oprócz zestawu własnych narzędzi developerskich tworzymy także własne produkty oraz mniejsze komponenty przeznaczone dla branży bankowej, które pozwalają naszym klientom być bardziej konkurencyjnymi na rynku. Opowiem o wybranych.

Kanał video w aplikacji bankowej – Pocket Branch

Pierwszy produkt, o którym chcę wspomnieć to Pocket Branchwirtualny oddział umożliwiający klientom kontaktowanie się z pracownikami banku za pośrednictwem połączenia audio, video lub czatu.

Jest to rozwiązanie niezbędne w każdym banku, przynoszące wymierne korzyści. Przede wszystkim, koszt utrzymania oddziałów wirtualnych jest niższy niż oddziałów stacjonarnych. Jednocześnie zdalne kanały są bardziej efektywne – pozwalają na obsłużenie większej liczby klientów przez jednego konsultanta oraz optymalizują możliwości sprzedażowe produktów bankowych. Dla klientów banków są z kolei bardziej dostępne i bardzo wygodne.

Pocket Branch wyposażony jest w szereg narzędzi, które pozwalają nie tylko na profesjonalne, zdalne doradztwo, ale również na skuteczną sprzedaż produktów bankowych.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i umówienia się na demo.

Zastosowanie no-code/low-code w bankowości – Extentum

No-code to już nie tylko nowinka, lecz powszechnie wykorzystywana technologia. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, stworzyliśmy rozwiązanie no-code przeznaczone specjalnie dla branży bankowej.

Nasza platforma – Extentum, pozwala na szybką rozbudowę dowolnych istniejących już aplikacji mobilnych i webowych, co ważne – przez osoby biznesowe.

Extentum jest rozwiązaniem, dzięki któremu bank oszczędza czas, koszty oraz zasoby. Istotą naszego produktu jest umożliwienie osobom nieposiadającym wiedzy programistycznej tworzenie scenariuszy, które pozwalają na szybkie wdrażanie nowych funkcjonalności do kanałów elektronicznych.

Jeżeli Extentum zostanie zaimplementowane w istniejącej aplikacji, to możemy dodawać do niej nowe funkcjonalności, konfigurując w backoffice parametry scenariusza, tj. warunki wywołania określonych okien (w tym dotyczące specyfiki klientów, dla których scenariusz ma być dostępny), a także logikę przejścia pomiędzy poszczególnymi krokami. Co ważne, uruchomienie takiego scenariusza dla klientów odbywa się bez konieczności wydawania nowej wersji aplikacji. Znacznie skraca to czas udostępniania nowych funkcjonalności i nie wymaga angażowania programistów. Wykorzystanie tego narzędzia może zrewolucjonizować proces rozwoju bankowej aplikacji.

Extentum, odpowiadając na rosnące potrzeby klientów co do personalizacji ofert i usług, pozwala na tworzenie wielu typów „scenariuszy”, które można „szyć na miarę” pod konkretnego klienta/ segment klientów. Mogą to być na przykład:

  • ankiety,
  • tutoriale,
  • oferty sprzedażowe (np. pożyczki itp.).

VAS w aplikacjach bankowych – SuperWallet

SuperWallet to kolejny przykład rozwiązania, które wyprzedziło swój czas. Blisko 10 lat temu poszukiwaliśmy rozwiązania dla banków, które będzie dodatkową wartością dla ich klientów – tzw. usługi typu VAS (Value Added Services), a co ważniejsze, będzie mogło stanowić dodatkowe źródło przychodów. Tak powstał pomysł na SuperWallet, czyli rozwiązanie m-commerce stanowiące usługę VAS dla aplikacji bankowej. Dziś wachlarz ofert, które można udostępnić w aplikacji mobilnej, jest bardzo szeroki i obejmuje m.in. możliwość zakupu biletów autostradowych, biletów parkingowych, prezentów, biletów do kin/teatrów.

Od wielu lat raporty branżowe mówią o ciągłym wzroście transakcji w „e” i m-commerce. Ten trend widać wyraźnie na podstawie liczby aktywnych użytkowników naszego SuperWalleta, jak również liczby transakcji tam przeprowadzanych. W celu lepszego zobrazowania wzrostów liczby transakcji mobilnych przytoczę nasze statystyki, które sięgają 2013 roku. To był początek i wtedy to odnotowaliśmy zaledwie 76 zakupów. Od tego czasu usługa rośnie w tempie znacznie większym niż >100% rocznie i to bez żadnych nakładów na marketing i promocję. Dziś dzięki SuperWalletowi zawieranych jest średnio 13 500 transakcji każdego dnia!

W celu zobrazowania potencjału naszego komponentu SuperWallet, posłużę się jeszcze przykładowymi danymi z raportu Deloitte:

  • 37% liderów bankowych wdrożyło funkcjonalność zakupu biletów i opłat parkingowych. W przypadku innych banków to zaledwie 15%.
  • 27% liderów cyfrowych umożliwia zakup biletów do kina lub teatru, natomiast w przypadku pozostałych banków to tylko 7%.

Sytuacja ma się analogicznie z innymi usługami typu VAS. Z danych wynika, że jeszcze wiele organizacji nie dodało usług dodatkowych do swojego portfolio produktów, a jest to jeden z bardziej skutecznych sposobów pozwalających na dywersyfikację przychodów, generowanie dodatkowych zysków, a także zwiększanie przywiązania klienta.

Statystki wyraźnie pokazują, że klienci banków coraz częściej używają aplikacji bankowych do wykonywania codziennych czynności. Dziś to już zauważalny trend – aplikacje bankowe stają się superaplikacjami.

Jeżeli chcesz porozmawiać o szczegółach, skontaktuj się z nami.

UX

Wspomniany wyżej raport Deloitte mówi także o innym wyzwaniu, przed jakim stoją współczesne banki. Obecnie bankowe aplikacje mobilne są coraz bardziej złożone. Chcąc sprostać oczekiwaniom klientów i nadążać za konkurencją, banki oferują coraz więcej pożądanych funkcjonalności.

W jaki sposób poradzić sobie z coraz większym poziomem kompleksowości aplikacji?

Należy stale pracować nad poprawą doświadczeń klientów (user experience). Użytkownik końcowy oczekuje bowiem, że pomimo coraz większej liczby dostępnych funkcji, korzystanie z aplikacji bankowej będzie co najmniej w takim samym stopniu proste i intuicyjne (a nawet jeszcze łatwiejsze). Słaby UX/UI dyskwalifikuje aplikację – klienci oczekują ułatwiania życia, nie jego komplikowania.

O jak najlepsze doświadczenia z korzystania aplikacji dba Finanteq Design Studio, które stworzyliśmy z myślą projektowania personalizowanych, przyjaznych interfejsów, uwzgledniających potrzeby klientów i minimalizujących efekt przytłoczenia liczbą funkcjonalności.

Do tej pory przeprowadziliśmy wiele faceliftów i audytów UX/UI mobilnych aplikacji bankowych. Odświeżone aplikacje zawsze spotykały się z pozytywnym odbiorem użytkowników końcowych. Potwierdzeniem tego jest wzrost oceny naszych aplikacji w sklepach z aplikacjami.

Zrewolucjonizuj swoją bankowość z rozwiązaniami Finanteq

W kierunku digital–first podążamy od ponad 20 lat (początkowo jako już wspomniana wyżej firma eLeader). Przez te wszystkie lata wypracowaliśmy nasze specjalistyczne know-how. Pełne skupienie na branży bankowej i tworzeniu aplikacji mobilnych przez te lata pozwoliło nam osiągnąć techniczną doskonałość i ekstremalną efektywność operacyjną.

Podsumowując: co dzięki współpracy z nami zyskują nasi klienci?

  • Optymalne zarządzanie budżetem czyli krótki time-to-market – zarówno dzięki naszym gotowym produktom, takim jak na przykład platforma no-code Extentum, jak również stale udoskonalanemu frameworkowi wspierającemu szybką budowę aplikacji mobilnych, a także efektywnemu wykorzystaniu ludzi i ich potencjału w trakcie developmentu.
  • Wysoką jakość – dzięki implementacji testów funkcjonalnych jako standardowemu, nierozłącznemu elementowi naszego developmentu. Potwierdzeniem tego są referencje naszych klientów, jak również opinie o naszych aplikacjach otrzymane od użytkowników.

Polskie firmy fintech i polskie banki wyznaczają standardy na światowej arenie branży finansowej. Finanteq ma znaczący wkład w ten sukces – jesteśmy z tego dumni. Nieustanna obserwacja trendów, kierunków rozwoju bankowości mobilnej i stałe doskonalenie się sprawiają, że nasze zespoły są idealnym partnerem do realizacji odważnych, innowacyjnych projektów.

Finanteq to najlepszy wybór w kwestii rozwoju mobilnych aplikacji bankowych – gwarantuję to! Skontaktuj się z nami po więcej szczegółów: www.finanteq.com/contact

Autor: Andrzej Sierpiński, Managing Director, FINANTEQ SA

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies