Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Po co im ta Żabka? BNP Paribas wierzy, że dzięki współpracy z siecią detaliczną pozyska tysiące nowych klientów

W ramach rocznej umowy Żabka ma m.in. promować rachunki BNP Paribas w swoich sklepach, a bank dbać, by klienci, którzy je założą, częściej niż dotychczas robili zakupy w placówkach Żabki

Kilka tygodni temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać tekst o nowym partnerstwie zawiązanym przez BNP Paribas w Polsce z siecią sklepów detalicznych Żabka. W ramach tego przedsięwzięcia w placówkach Żabki mają pojawić się plakaty z QR-kodami, za pomocą których można otworzyć rachunki z wirtualną kartą debetową od BNP Paribas. Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się po przeczytaniu tekstu BNP Paribas pozazdrościł Santanderowi. Nawiązał współpracę z Żabką w zakresie sprzedaży kont i kart.

Przeczytajcie także: BNP Paribas otwiera centrum IT w Polsce

Informacja na temat kolejnej próby dystrybucji produktów finansowych przez Żabkę była dość zaskakująca, bo dotychczasowych przedsięwzięć w tym obszarze sieć do udanych zaliczyć nie może. Jednak Tomasz Dymowski, dyrektor zarządzający w BNP Paribas, przekonuje w rozmowie z cashless.pl, że tym razem będzie inaczej.

– Po pierwsze dlatego, że zamierzamy sprzedawać zupełnie inny produkt, niż konkurencja przed nami. Zamiast karty przedpłaconej oferujemy pełnowartościowe konto osobiste z wirtualną kartą debetową, którą aktywować można w kilka chwili po ściągnięciu naszej aplikacji mobilnej na smartfon. Nowych klientów zwalniamy z opłat za korzystanie z naszych usług, a do tego zachęcamy ich do aktywnego korzystania z nich dzięki uruchomionej loterii – mówi przedstawiciel BNP Paribas.

Przeczytajcie także: Koniec programu mamBONUS w BNP Paribas

Tomasz Dymowski uważa też, że uruchomiony właśnie projekt niesie korzyści zarówno dla klientów, banku jak i sieci detalicznej. – Nam zależy na tym, aby pozyskać nowych klientów, a Żabce – aby zwiększać ruch w swoich sklepach. Liczymy, że dzięki konstrukcji nowej oferty i dodatkowym wartościom, np. możliwości wygrania nagród w loterii, klienci nie tylko będą zakładali nasze rachunki i karty, ale też aktywnie korzystali z nich w sieci Żabka a także poza nią – mówi Tomasz Dymowski.

Projekt z Żabką to nie pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie BNP Paribas w ostatnim czasie realizowane z partnerami zewnętrznymi. Kilka lat temu bank współpracował z Samsungiem (sprzedawano telefony z preinstalowaną aplikacją mobilną banku ułatwiającą założenie konta) i z siecią stacji paliw Shell (na stacjach benzynowych dostępne były pakiety startowe BNP Paribas, zawierające m.in. karty debetowe). Doświadczenia zdobyte przy tych okazjach mają pomóc w realizacji projektu z Żabką. Stąd np. rezygnacja z dystrybucji w sklepach plastikowych kart, co podrażałoby inwestycję oraz utrudniało realizację od strony logistycznej.

Okiem redaktora

BNP Paribas nie zdradza konkretnych celów sprzedażowych, jakie chce zrealizować przy okazji projektu z Żabką. Jednak wartość nagród w loterii to ok. 1,7 mln zł. Zakładając, że koszt pozyskania klienta przez bank wynosi dziś np. 300 zł, wydatek zwróci się, jeśli instytucja pozyska ok. 5 tys. klientów. Czy to się uda? Dotychczasowe doświadczenia Żabki z Santanderem (projekty iJuż oraz up and go) pokazują, że nie musi to być łatwe. Sam przedstawiciel BNP Paribas mówi, że najtrudniejszym elementem projektu jest przebicie się z nim do oczu i uszu klientów odwiedzających każdego dnia Żabki. Na razie to się chyba nie udaje. Jestem regularnym klientem tej sieci i jak dotąd nie spotkałem się jeszcze z żadną reklamą ani promocją produktu BNP Paribas.

Jacek Uryniuk
KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies