Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Netbank za III kw. 2022 r.: ponad 12,5 mln Polaków korzysta z usług bankowych wyłącznie przez aplikacje mobilne

Klientów, którzy zarządzali rachunkiem przez smartfony, ale jednocześnie korzystali z innych sposobów na bankowanie, było w III kw. ponad 18,7 mln

Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank, zawierający informacje o popularności bankowości internetowej i mobilnej w Polsce. Dokument dotyczy III kw. 2022 roku, a wynika z niego m.in., że na koniec września obowiązywało w naszym kraju blisko 41,5 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej. W porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedzającego oznacza to wzrost o przeszło 7 proc.

Przeczytajcie także: Provident jeszcze mocniej wejdzie w płatności

Liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła we wrześniu blisko 21,9 mln. To o ponad 200 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym (wzrost o ok. 1 proc.), a także o ponad 1 mln więcej (przeszło 5 proc.) niż w analogicznym kwartale 2021 roku. ZBP podał również, że w porównaniu z wrześniem 2021 roku średnia wartość przelewu klienta indywidualnego wzrosła o ponad 25 proc., a średnia liczba tych przelewów zwiększyła się o niecałe 0,7 proc.

Nadal rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w III kw. 2021 roku było ich niespełna 15,9 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 18,7 mln. Oznacza to wzrost o prawie 18 proc. Z raportu wynika też, że 67 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (ponad 12,5 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. W porównaniu z II kw. 2022 roku przybyło takich osób ponad 500 tys.

Włodzimierz Kiciński, wiceprezes ZBP, przekonuje, że z jednej strony wynika to z łatwości obsługi aplikacji bankowych, a z drugiej z pojawiania się w tych programach nowych funkcji i możliwości. Jego zdaniem następuje tu sprzężenie zwrotne: rosnąca liczba użytkowników apek skłania banki do rozwijania tych narzędzi, a im więcej one oferują, tym więcej osób chce z nich korzystać.

Przeczytajcie także: SGB z nową metodą płatności online - Visa Mobile

W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec września liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła prawie 3,5 mln (nieznaczny wzrost w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy ponad 2,3 mln małych i średnich firm aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie (oznacza to niewielki wzrost w porównaniu z II kw. 2022 roku).

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies