Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Martyna Menge-Jurska z Allegro: usługa fulfillment pomaga sprzedawcom konkurować nie tylko ceną produktów

Z Martyną Menge-Jurską, odpowiedzialną za One Fulfillment w Allegro, rozmawiam o planach rozwoju usługi, jej popularności wśród sprzedawców oraz o zaletach i kosztach korzystania z tej opcji

Skąd decyzja o wdrożeniu takiego rozwiązania jak fulfillment?

Pomysł zrodził się z obserwowanych potrzeb i oczekiwań klientów – kupujących i sprzedawców. Kupujący chcą otrzymywać swoje zakupy jak najszybciej i jak najwygodniej. Z drugiej strony wiemy, że część sprzedawców korzystających z naszej platformy nie jest w stanie spełnić oczekiwań kupujących, jeśli chodzi o dostawy następnego dnia, np. ze względu na wysokie koszty obsługi zamówień na kilku zmianach czy wczesne podjazdy kurierskie do ich magazynu.

Czyli dziś to czas dostawy jest kluczowy dla kupujących, a nie cena produktu?

Czas i wygoda dostawy należą do kluczowych czynników, poza oczywiście ceną, decydujących o tym, czy klient złoży zamówienie. Warto jednak podkreślić, że w którymś momencie kończy się możliwość obniżania ceny i aby zdobywać klientów, sprzedawcy muszą budować swoją przewagę konkurencyjną innymi elementami oferty.

Czy dziś każdy ze sprzedawców może zacząć korzystać z usługi One Fulfillment?

Każdy sprzedawca korzystający z platformy Allegro może zgłosić chęć korzystania z One Fulfillment i otrzyma do tej usługi dostęp. Nie dzieje się to jednak automatycznie, bo chcemy, aby była to decyzja świadoma. Nasi opiekunowie biznesowi pomagają sprzedawcom w zrozumieniu zasad obowiązujących w tej usłudze czy doborze produktów do obsługi przez Allegro. A po drugie – chcemy wyjaśnić klientowi zasady, jakie obowiązują w tej usłudze. Nie każdy towar nadaje się do sprzedaży z wykorzystaniem tego rozwiązania, choćby ze względu na swoje rozmiary czy niską sprzedaż – a najlepsze produkty do sprzedaży w fulfillmencie to produkty z wysoką rotacją. Dzięki takiej selekcji produktów sprzedawca może w pełni wykorzystać fakt, że do 30 dni od przyjęcia produktu nie naliczamy żadnych opłat za jego magazynowanie. Chęć rozpoczęcia korzystania z usługi można zgłosić za pośrednictwem formularza na naszej stronie internetowej. Z każdym zgłaszającym się sprzedawcą kontaktują się nasi opiekunowie biznesowi i dalej prowadzą proces aktywacji usługi.

Ale to wszystko nie jest za darmo i ktoś musi za to zapłacić…

Pobieramy opłaty uzależnione od objętości obsługiwanego produktu. Ważne jednak, że dzięki naszej usłudze można zmienić swoje koszty stałe związane z obsługą logistyczną na koszty zmienne. W One Fulfillment nie pobieramy opłat ryczałtowych, nie mamy również wymogów dotyczących minimalnej (ani maksymalnej) liczby transakcji czy przyjętych towarów. Opłaty naliczamy w momencie wysłania produktu z magazynu. W zależności od wielkości paczki jest to od 2,49 zł do 10,49 zł.

Przeczytajcie także: Allegro obniża cenę usługi One Fulfillment

Ponadto wprowadziliśmy właśnie specjalny, subskrypcyjny program dla produktów małych i tanich. Abonament w tym wypadku kosztuje 1499 zł miesięcznie, ale dzięki niemu cena obsługi produktów o wartości do 25 zł i do 15 litrów objętości spada nawet o 50 proc.

Czy w ramach One Fulfillment obsługiwane są także zwroty?

Tak, zwroty trafiają od kupujących do Magazynu Allegro. Jeśli jest to zwrot tzw. pełnowartościowy, to produkt trafia z powrotem na półkę i automatycznie zasila stan magazynowy sprzedawcy. Natomiast zwroty niepełnowartościowe zbieramy w większą pulę i odsyłamy do sprzedawcy co najmniej raz w miesiącu. Ponadto, nasza usługa ma cechę odróżniającą nas od konkurencyjnych rozwiązań, czyli gwarancję zwrotu kosztów w przypadku uszkodzenia produktu, niezależnie od tego, czy to nastąpiło w naszym magazynie czy w transporcie.

A czy może pani nakreślić ścieżkę rozwoju One Fulfillment? Jakie nowości oprócz subskrypcji dla małych i tanich pojawią się wkrótce w tej usłudze?

Przed nami przede wszystkim wprowadzenie obsługi przesyłek eksportowych, a więc kierowanych przez polskich sprzedawców do kupujących poza granicami naszego kraju. Pracujemy nad wieloma usprawnieniami w interfejsie serwisu internetowego dla sprzedawców. Na bieżąco zbieramy opinie od naszych klientów i na tej podstawie aktualizujemy zakres funkcjonalności i usługi.

W jaki sposób mogłaby pani określić poziom zainteresowania czy popularności usługi One Fulfillment na Allegro?

Na pewno mogę powiedzieć, że z miesiąca na miesiąc do fulfillment dołącza coraz więcej firm sprzedających i coraz więcej ofert jest przez nas obsługiwanych. Aktualnie mamy ok. 14,5 tys. aktywnych ofert w ramach fulfillment. W wyszukiwarce na allegro.pl można znaleźć listę produktów wysyłanych z Magazynu Allegro. Dla kupujących ma to też dodatkową zaletę, że produkty znajdujące się w naszym magazynie można kupować w ramach jednego zamówienia, ograniczając koszty dostawy czy ułatwiając sobie osiągnięcie minimalnej wartości zamówienia w ramach Allegro Smart!. To też korzyść dla sprzedających, bo w przypadku łączonego koszyka koszt dostawy dzieli się na kilku sprzedawców.

A do jakich sprzedawców usługa fulfillment jest kierowana? Do małych firm czy raczej dużych podmiotów e-commerce?

Kierujemy ją do różnych sprzedawców, których łączy jednak jedna cecha: barierą dla wzrostu ich sprzedaży są kwestie logistyczne. Czy to związane z koniecznością zapewnienia późnych godzin obsługi zamówień, wysyłką spoza Polski czy też kończącą się powierzchnią magazynową.

Przeczytajcie także: Allegro rozszerza współpracę z Aion Bankiem

Dla wielu sprzedających proces logistyczny jest jednym z najbardziej czasochłonnych, kosztogennych i skomplikowanych obszarów działalności. Sprzedający napotykają wyzwania np. z wynegocjowaniem późnych odbiorów przesyłek z firmami logistycznymi. W przypadku skorzystania naszego rozwiązania mogą oferować klientom dostawy następnego dnia nawet przy zamówieniach składanych do godz. 20. Dzięki czemu zwiększają swoją szansę na dotarcie do większej grupy kupujących i wzrost sprzedaży.

Dziękuję za rozmowę

KATEGORIA
NASZ GOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies