Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki w Polsce mają ponad 12 mln aktywnych "blikowiczów". W ciągu roku wynik poprawiono o 3 mln

Sześć banków ma przynajmniej milion użytkowników Blika. Liderem zestawienia, z wyraźną przewagą, pozostaje PKO BP

Na koniec września 2022 roku banki działające na polskim rynku miały ponad 12 mln aktywnych użytkowników Blika – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Oznacza to wzrost o ponad 680 tys. w porównaniu z kwartałem poprzedzającym. Z kolei w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 roku wynik udało się poprawić o ponad 3 mln.

Przeczytajcie także: Nowa bankowość mobilna Credit Agricole

Liderem zestawienia, kolejny już raz, został PKO BP: przeszło 3,1 mln klientów tej instytucji w omawianym okresie korzystało z Blika aktywnie (oznacza to, że z pomocą tego instrumentu wykonali oni przynajmniej jedną transakcję w miesiącu). W porównaniu z kwartałem poprzedzającym bank poprawił wynik o ok. 183 tys. W ciągu roku liczba aktywnych użytkowników Blika urosła zaś w przypadku tej instytucji o ponad 710 tys.

Na kolejnych pozycjach, w gronie banków z największą liczbą użytkowników Blika, znalazły się: ING, mBank, Millennium, Pekao i Santander. Każdy z nich miał więcej niż milion aktywnych "blikowiczów". W porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku oznacza to wzrost: wówczas przynajmniej milionem użytkowników tego narzędzia mogły się pochwalić cztery banki.

Przeczytajcie także: Na polski rynek bankomatów weszła koreańska firma Hyosung

Warto zaznaczyć, że w rzeczywistości osób korzystających z Blika mogło być więcej, ale nie wszystkie banki dzielą się swoimi statystykami w tym zakresie. Jednocześnie należy dodać, że według PSP, operatora tego systemu, na koniec minionego kwartału aktywnie korzystało z niego 12 mln osób, czyli mniej więcej tyle, ile wskazują dane zebrane przez cashless.pl.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies