Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy rekord płatności zbliżeniowych w Polsce. Stanowią już 98,5 proc. wszystkich transakcji kartowych w terminalach

Do rekordowego poziomu wzrósł także udział kart z technologią bezstykową

Narodowy Bank Polski opublikował dzisiaj raport na temat rynku kart płatniczych w naszym kraju w II kw. bieżącego roku. Większość danych tam zawartych stali czytelnicy cashless.pl zapewne już znają, bo pisaliśmy o nich przy okazji zaktualizowania przez NBP tabel statystycznych. W raporcie znajduje się jednak zwykle kilka ciekawych i nowych informacji. Tak jest też i tym razem.

Przeczytajcie także: Rekordy na rynku kart płatniczych

Bank centralny podał więc, że udział kart aktywnych w całym portfelu kart na rynku wzrósł do rekordowego poziomu 72,2 proc. Co ciekawe stało się to przy jednoczesnym wzroście wykorzystania pojedynczej karty. Wskaźnik liczby transakcji zrealizowanych każdą z nich przekroczył po raz pierwszy w historii 50 kwartalnie.

Na najwyższych poziomach w dziejach polskiego rynku znajdują się także wskaźniki obrazujące popularność technologii zbliżeniowej. Już 94,5 proc. wszystkich plastików na rynku umożliwia realizację płatności bezstykowo. Zaś udział transakcji realizowanych bez wkładania karty do terminala osiągnął 98,5 proc., po wzroście z 94,8 proc. w okresie styczeń-marzec 2022 r. To oznacza, że niemal wszystkie płatności w sklepach i punktach usługowych realizowane z rachunku kartowego odbywają się bezstykowo.

Przeczytajcie także: PKO wprowadza nowe wzory kart płatniczych

NBP zaraportował także o większym wykorzystywaniu kart płatniczych w internecie. W II kw. bieżącego klienci zapłacili nimi w środowisku e-commerce 53,7 mln razy i wydali w ten sposób 8,3 mld zł. Oba wskaźniki są najwyższe w historii badań.

Z danych banku centralnego wynika ponadto, że udział Visy w rynku kart na polskim rynku wzrósł z 52,5 proc. do ponad 53 proc. W tym czasie udział Mastercarda zmniejszył się z 47,2 proc. do 46,7 proc. Udział pozostałych organizacji płatniczych był znikomy i wynosił 0,24 proc. Po wycofaniu się z Polski Diners Club należy spodziewać się, że będzie jeszcze malał w kolejnych kwartałach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies