Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Na targowiskach, bazarach i w publicznych toaletach. Tam najczęściej wciąż nie można płacić kartą

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie fundacji Polska Bezgotówkowa

Polska Bezgotówkowa opublikowała kolejną edycję cyklicznego badania dotyczącego białych plam na bezgotówkowej mapie naszego kraju. Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie fundacji przez Maison&Partners można się dowiedzieć m.in. tego, gdzie Polacy najczęściej nie mogą zapłacić kartą za produkty czy usługi.

Przeczytajcie także: Oto ranking najbardziej bezgotówkowych miast w Polsce

Podobnie jak w poprzednim roku, problem ten najbardziej doskwiera płacącym na targowiskach i bazarach (48 proc.) oraz w toaletach publicznych (43 proc.). Aż 41 proc. ankietowanych przyznało również, że problem ten dostrzega także podczas imprez plenerowych. Na kolejnych pozycjach znalazły się punkty krawieckie (33 proc.), zakłady szewskie (31 proc.), przychodnie (29 proc.), warsztaty samochodowe (29 proc.), kościoły (28 proc.), autobusy i tramwaje (27 proc.) oraz urzędy (25 proc.).

W porównaniu z zeszłoroczną edycją badania, można zauważyć, że w przypadku sześciu kategorii, istotnie zmniejszył się odsetek osób, które dostrzegają uciążliwości związane z brakiem bezgotówkowych metod płatności. Należą do nich przede wszystkim: urzędy i kliniki stomatologiczne (poprawa o 5 p.p.), osiedlowe sklepiki (poprawa o 4 p.p.), zakłady fryzjerskie, pociągi, autobusy i tramwaje (poprawa o 3 p.p.).

Przeczytajcie także: Zapraszamy na Bezgotówkowy Podcast z Polską Bezgotówkową

– Biorąc pod uwagę rosnącą popularność bezgotówkowych metod płatności wśród konsumentów oraz stale zwiększającą się liczbę punktów wyposażonych w terminale, możemy wnioskować, że coraz więcej lokalizacji z powyższych sektorów zadbało o wprowadzenie dodatkowych udogodnień w zakresie płatności. To wpłynęło na poprawę nastrojów konsumentów i zmniejszyło liczbę osób dostrzegających te braki – komentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Polski Bezgotówkowej.

Badanie zostało zrealizowane w sierpniu 2022 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez agencję Maison&Partners na panelu badawczym Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1064 osoby w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana według reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies