Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank wprowadza biometrię behawioralną do płatności kartami w internecie. Usługa powstała przy współpracy z ITCARD i Digital Fingerprints

mBank potwierdził tym samym informację cashless.pl sprzed kilku miesięcy, dotyczącą planowanej premiery nowej usługi

Biuro prasowe mBanku poinformowało właśnie o udostępnieniu nowej usługi zabezpieczającej płatności kartami w internecie. Rozwiązanie powstało przy współpracy z firmami ITCARD oraz Digital Fingerprints i wykorzystuje tzw. biometrię behawioralną, czyli sposób w jaki klienci korzystają z klawiatury komputera.

Przeczytajcie także: Nowa karta okolicznościowa od mBanku

mBank pisze, że obecnie jego klienci mają do dyspozycji dwie metody potwierdzenia płatności kartą w internecie: z wykorzystaniem aplikacji mobilnej banku lub kodem SMS. Z tej drugiej korzysta około 15 proc. wszystkich klientów detalicznych, którzy w skali miesiąca autoryzują około 245 tys. płatności. I to właśnie do nich kierowana jest nowa usługa.

W rozwiązaniu tym, oprócz wpisania jednorazowego hasła SMS, klient przepisuje na klawiaturze pięć udostępnionych wyrazów. Na tej podstawie mBank buduje i weryfikuje profil biometryczny płacącego. Gdy zbierze wystarczającą ilość danych, liczba wyrazów do przepisania zostanie zmniejszona. Co ważne bank nie zbiera żadnych wrażliwych informacji o kliencie. Do zbudowania profilu potrzebuje jedynie dowiedzieć się, w jaki sposób piszący używa klawiszy na klawiaturze oraz jaki jest czas kliknięć w poszczególne z nich.

Przeczytajcie także: Kolejne zmiany w ofercie mBanku dla firm

Jeśli klient nie chce, aby mBank zbierał i przetwarzał dane biometryczne, może nie wyrazić na to zgody. W takiej sytuacji bank poprosi go o zmianę sposobu autoryzacji płatności. Będzie musiał potwierdzać transakcje w aplikacji mobilnej.

Ogłoszone właśnie przez mBank wdrożenie jest pierwszym tego typu na polskim rynku. Ale czytelnicy cashless.pl nie powinni być nim zaskoczeni. Już w czerwcu bieżącego roku pisaliśmy o współpracy, jaka została nawiązana między Digital Fingerprints i ITCARD, czego efektem miało być udostępnienie biometrii behawioralnej do płatności kartami w internecie. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tekście Biometria behawioralna w e-commerce. Fintech Digital Fingerprints nawiązał współpracę z IT Card.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies