Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pekao startuje z kampanią edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci. Pomogą Zygmunt Fraud czy Scamlet O’Hara

Pekao jest kolejnym bankiem, który prowadzi tego typu działania. Wcześniej już mBank uczył klientów w kampanii społecznej bezpiecznego korzystania z internetu

Biuro prasowe Pekao poinformowało o uruchomieniu przez bank kampanii edukacyjnej pt. "Co w sieci siedzi". Celem akcji jest zwiększenie wiedzy na temat zagrożeń czyhających na korzystających z internetu oraz podniesienie świadomości klientów na temat sposobów obrony przed nimi.

Przeczytajcie także: Obligacje skarbowe już dostępne w serwisach Pekao

Pekao przytacza statystyki, z których wynika, że od 85 do nawet 95 proc. cyberataków jest możliwych w wyniku błędów popełnianych przez ludzi. – To my sami dajemy "klucze" czy wprost otwieramy drzwi do naszej wirtualnej przestrzeni. Dlatego tak ważna jest świadomość – pisze Pekao w swoim komunikacie. Bank postanowił więc w sposób nieszablonowy pokazać zagrożenia istniejące w sieci oraz uświadomić klientom, co mają robić, by się przed nimi ustrzec i nie stracić pieniędzy.

– Niestety wciąż wielu z nas bagatelizuje cyberzagrożenia. Pomimo rosnącej liczby publikacji na ten temat nadal bezrefleksyjnie klikamy w linki z nieznanych źródeł czy otwieramy niesprawdzone załączniki. Tym samym narażamy się na atak cyberprzestępców, którzy wykorzystują naszą niewiedzę i nieuwagę. Musimy być świadomi zagrożeń i dobrze zapamiętać, czym jest fraud, scam czy phishing, bo żeby pokonać wroga, musimy go poznać. Dlatego – stajemy z nimi twarzą w twarz w naszej kampanii – mówi Anna Baranek, kierownik zespołu mediów społecznościowych w Pekao.

Przeczytajcie także: Nowe funkcje w bankowości elektronicznej Pekao

Kampania Pekao ma zaskakiwać i jednocześnie uczyć bezpiecznego zachowania w sieci. Stworzono postaci dostosowane do zagrożeń, które mają konkretne twarze – Zygmunt Fraud, Scamlet O’Hara, Phish King, Paul Iceman, Bad Seller i Mal Ware. Za nimi kryją się znane pojęcia takie jak: fraud, scam, phishing, oszustwa na policjanta, oszustwa sprzedażowe czy malware. – Celem kampanii jest zaintrygowanie odbiorców do tego stopnia, by byli skłonni dowiedzieć się więcej na temat przestępstw internetowych i sposobów ochrony własnych pieniędzy. Gra słów dała autorom kampanii ogromne pole do popisu – pisze Pekao. Więcej informacji na stronie Pekao.

Warto przypomnieć, że wcześniej kampanię społeczną na temat cyberbezpieczeństwa kilkukrotnie prowadził już mBank. Więcej na ten temat np. w tekście mBank chce nauczyć bezpiecznego korzystania z sieci.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies