Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duża zmiana w Allegro Pay Business. Pojawił się 30-dniowy okres bezkosztowy jak w ofercie dla konsumentów

Dotychczas korzystając z Allegro Pay Business trzeba było uiścić prowizję niezależnie od tego, na jak długo odraczało się płatność

Allegro Pay Business to płatności odroczone kierowane do firm kupujących na Allegro Biznes. Od usługi Allegro Pay kierowanej do klientów indywidualnych różnią się przede wszystkim limitem, wynoszącym nie maksymalnie 4,2 tys. zł, tylko 10 tys. zł, dopasowanym do specyfiki firm procesem weryfikacji użytkowników oraz okresem odroczenia. Może ono wynosić maksymalnie 60 dni a później można płatność podzielić na 12 rat.

Przeczytajcie także: PragmaGO rozszerzy ofertę o usługi płatnicze

Wkrótce jednak wiele się zmieni. – Chcemy, by klient biznesowy miał poczucie, że w ramach naszej usługi Allegro Pay Business dostaje to samo, co klient indywidualny w ofercie konsumenckiej a do tego ma dodatkowe korzyści, przygotowane pod kątem potrzeb przedsiębiorców – mówi serwisowi cashless.pl Ewa Kraińska, odpowiedzialna za rozwój usług finansowych na Allegro.

W tym tygodniu zmieniła się struktura terminów odroczeń. Ich liczba zmniejszyła się z dotychczas obowiązujących trzech (21, 45 i 60 dni) do dwóch: 30 i 60 dni. Co ważne ten krótszy, miesięczny jest bezpłatny (dotychczas trzeba było zapłacić za niego prowizję w wysokości 0,5 proc.), tak samo, jak już jest w ofercie dla konsumentów w Allegro Pay. – Termin 60-dniowy będzie płatny tak jak do tej pory w wysokości 4,5 proc. Ale pragnę podkreślić, że stawka jest niezależna od wysokości stóp procentowych, a odroczenie płatności jest dostępne już od pierwszych zakupów, czym wyróżniamy się z naszą ofertą na rynku – uważa Ewa Kraińska.

Przeczytajcie także: Allegro zapowiada wprowadzenie nowej opłaty

Allegro chce też rozwijać usługi finansowe dla sprzedawców działających na największej platformie e-commerce w Polsce. Firma już teraz, przy współpracy z mBankiem, oferuje limit kredytowy, a przy współpracy z fintechem PragmaGO – pożyczkę. Wkrótce oferta ta zostanie poszerzona o zaliczki, czyli finansowanie zabezpieczone przyszłą sprzedażą na Allegro. – Chcemy osiągnąć taką sytuację, w której firmy będą mogły prowadzić sprzedaż na naszej platformie bez konieczności angażowania własnego kapitału – deklaruje przedstawicielka Allegro.

Okiem eksperta

Firmy handlujące w internecie przez tradycyjny sektor finansowy są postrzegane gorzej od podmiotów z innych branż, bo często nie mają siedziby, oraz stałych dochodów, są niewielkie i wiadomo, że tak szybko, jak mogą rozpocząć działalność, tak samo mogą ją zakończyć. W efekcie uzyskanie przez nie finansowania jest trudne, a jeśli się uda, jest drogie. Tymczasem kupujący wymuszają rozszerzanie asortymentu i niskich cen, przez co marże sprzedawców spadają. Ale nie musi tak być.

Proponujemy naszym sprzedawcom elastyczne formy finansowania, dzięki czemu mogą oni sprostać wymaganiom klientów, nie obniżając swojej marży. Dzięki dodatkowym środkom mogą łatwiej negocjować stawki u dostawców, czy oszczędzać na logistyce. Ułatwiamy skorzystanie z naszej oferty finansowej np. upraszczając wniosek kredytowy, zmniejszając liczbę wymaganych danych, a także zwiększając szanse na takie finansowanie poprzez wykorzystanie informacji z platformy marketplace. Do tego oferujemy atrakcyjne warunki kosztowe, gdyż nie musimy zarabiać na sprzedaży kredytów. Naszym celem jest zwiększenie sprzedaży na Allegro, a nie zarabianie na prowizjach od wartości udzielonych pożyczek.

Ponadto dbamy o wzrost sprzedaży, oferując Allegro Pay Business. Kupujący zyskują zaś unikatową metodę sprzedaży, którą uniezależniają się od kupującego, dając mu odroczenie płatności bez względu na historię zakupów w danym miejscu. 

Ewa Kraińska
Starsza menadżerka, odpowiedzialna za usługi finansowe na Allegro
KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies