Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wypłata gotówki nie jest taka prosta, jeśli jest się niewidomym. ING wprowadza bankomaty głosowe

Bank współpracuje przy tym z firmą IT Card, która obsługuje urządzenia Planet Cash

Klienci z niepełnosprawnością wzroku mogą już korzystać ze 100 bankomatów obrandowanych logo ING Banku Śląskiego oraz Planet Cash. Urządzenia wyposażone są w gniazdo słuchawkowe z trzystopniową regulacją głośności oraz oprogramowanie umożliwiające przekazywanie komunikatów głosowych opisujących przebieg operacji oraz sposób obsługi przy użyciu klawiatury.

Przeczytajcie także: Nie potrzebujecie bankomatu aby wypłacić gotówkę

Aby skorzystać z ułatwień dla niewidomych, klient musi mieć własne słuchawki i podłączyć je do gniazda znajdującego się we frontowej części bankomatu. Następnie wszelkie polecenia wyświetlane zwykle na ekranie są także wypowiadane przez głos w słuchawkach. – To ułatwienie dla osób, które miały dotychczas trudności z obsługą tradycyjnych urządzeń. Zamierzamy sukcesywnie rozwijać sieć dostosowując ją do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących. W Polsce jest ich ponad 1,5 miliona – mówi Piotr Kawczyński, dyrektor departamentu zarządzania i rozwoju bankomatów w IT Card.

IT Card obsługuje część bankomatów Śląskiego od ubiegłego roku. Bank przekazał jej w zarządzanie kilkaset urządzeń zlokalizowanych poza swoimi oddziałami. To jeden ze sposobów na optymalizację kosztów utrzymania sieci bankomatowej. W tym samym kierunku idzie kilka innych banków, np. BGŻ BNP Paribas, który zdecydował się całą swoją sieć oddać w zarządzanie IT Card.

Przeczytajcie także: Bankomatów będzie jeszcze więcej

Natomiast bankomaty z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnością wzroku funkcjonują już na naszym rynku. W swoich sieciach mają je m.in. PKO BP, BZ WBK czy Citi Handlowy. W ostatnim czasie problemy osób niepełnosprawnych są jakby bardziej dostrzegane przez bankowców. Wprowadzają oni nie tylko bankomaty głosowe, ale np. obsługę w języku migowym dla osób niedosłyszących. Znajdziemy ją m.in. w Śląskim i BZ WBK.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies