Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie potrzebujecie bankomatu aby wypłacić gotówkę. Nowa kampania MasterCarda

Organizacja po raz kolejny promować będzie cashback, który w jej nomenklaturze określany jest sformułowaniem "Płać kartą i wypłacaj"

Cashback to możliwość wypłaty gotówki przy okazji dokonywania płatności kartą za zakupy w sklepie lub punkcie usługowym. Skorzystać z niej mogą użytkownicy kart debetowych i niektórych kredytowych z logo MasterCard i Visa. Dzięki niej można wypłacić do 300 zł a w większości banków nie płaci się za to prowizji. MasterCard stosuje dla tej usługi nazwę "Płać kartą i wypłacaj", gdyż z badań wyszło mu, iż nazwa cashback jest mylona przez klientów np. z programami lojalnościowymi prowadzonymi przez banki a polegającymi na zwrocie części pieniędzy wydanych kartą (moneyback).

Przeczytajcie także: Szara strefa w tym roku urośnie

– "Płać kartą i wypłacaj" to wygodny sposób na uzupełnienie gotówki na drobne wydatki w miejscach, gdzie płatności bezgotówkowe nie są jeszcze akceptowane. Ta usługa cieszy się szczególnie dużą popularnością w sklepach i punktach usługowych, w pobliżu których nie ma bankomatu. Konsumenci doceniają też fakt, że mogą wypłacić dowolną, nie tylko okrągłą, kwotę – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.

Pieniądze z kasy można wypłacić m.in. w super- i hipermarketach, delikatesach, salonach prasowych, w małych osiedlowych sklepikach oraz na stacjach benzynowych. Wśród sieci handlowych oferujących usługę "Płać kartą i wypłacaj" znajdują się m.in. takie znane marki jak: Alma, Carrefour, E.Leclerc, Fresh Market, Krakowski Kredens, Lukoil, Media Ekspert, Media Markt, Małpka Express, Orlen, Ruch, Saturn czy Żabka.

Przeczytajcie także: Spółdzielcy stawiają na chmurę

Nowa kampania reklamowa ruszyła dzisiaj i potrwa do końca czerwca. Będzie obejmować reklamy w prasie, radiu, internecie oraz reklamę zewnętrzną. Celem kampanii jest informowanie o możliwości wypłaty gotówki w sklepie a także o punktach handlowo-usługowych, w których usługa jest dostępna.

Z danych NBP wynika, że w 2015 r. wypłaciliście ze sklepowych kas łącznie 816 mln zł, czyli o 54 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej rosła liczba tego typu transakcji, która zwiększyła się o 66 proc., do 7,85 mln transakcji. Na koniec 2015 r. liczba punktów usługowo-handlowych oferujących tę usługę wyniosła 94 tys., co oznacza wzrost o ponad 30 proc. w ciągu roku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies