Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Problemy SkyCash. Spółka zawiesiła kampanię crowdfundingową i emisję nowych akcji

Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, że emisja SkyCash została wstrzymana w wyniku interwencji Komisji Nadzoru Finansowego

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, operator aplikacji SkyCash zawiesił ogłoszoną na początku września swoją drugą kampanię crowdfundingową i emisję nowych akcji. I rzeczywiście informacje na temat oferty zniknęły ze strony internetowej SkyCash. Brakuje jakiegokolwiek komunikatu na temat przyczyn. Natomiast z informacji z nieoficjalnych źródeł cashless.pl wynika, że zawieszenie emisji to efekt interwencji Komisji Nadzoru Finansowego. Poprosiłem o komentarz w tej sprawie biuro prasowe spółki. Jeśli otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.

Przeczytajcie także: Zmiany w zarządzie spółki SkyCash

Przypomnę, że najnowszą kampanię crowdfundingową SkyCash ogłosił na początku września. W jej ramach chciał pozyskać 4,125 mln zł. Pieniądze miały pozwolić na realizację ambitnego planu przyspieszenia rozwoju aplikacji, w tym opracowanie usługi wykorzystującej sztuczną inteligencję, która miała pomagać w znalezieniu wolnego miejsca parkingowego w centrach miast. SkyCash chciał też przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na przygotowanie się do wejścia na giełdę NewConnect.

Co ciekawe, w dokumencie informacyjnym na temat nowej emisji akcji pojawił się także zapis o ryzyku cofnięcia przez KNF, będącej w rękach SkyCash, licencji krajowej instytucji płatniczej. Przyczyną może być niedobór kapitału w wartości wymaganej przez przepisy prawa. Z naszych informacji wynika, że spółce może brakować nawet 3 mln zł. Kampania crowdfundingowa miała więc także posłużyć zasypaniu tej dziury.

Przeczytajcie także: SkyCash ogłosił drugą kampanię crowdfundingową

Ogłoszona kilka tygodni temu kampania crowdfundingowa jest drugą w historii SkyCash. Poprzednią, zakończoną wiosną ubiegłego roku, spółka okrzyknęła dużym sukcesem. Spółce nie udało się zebrać planowanej kwoty (4,2 mln zł), bo ostatecznie pozyskała 2,9 mln zł. Jednak w kampanii wzięło udział rekordowo dużo inwestorów – ponad 6 tys., czyli więcej niż we wszystkich pozostałych emisjach crowdfundingowych w Polsce w I kw. 2021 r.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies