Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Inflacja uderzyła też w usługi subskrypcyjne? Użytkowników tracą serwisy z grami, prasa online i płatne aplikacje sportowe

Dużym zainteresowaniem wciąż cieszą się streamingi z filmami, serialami i muzyką

Spółka Blue Media podzieliła się wynikami badania "Finanse Polaków w czasach postpandemicznych". Wskazują one m.in., że w kraju wyhamował wzrost zainteresowania usługami subskrypcyjnymi. Blisko połowa respondentów (46 proc.) zadeklarowała, że nie korzysta z abonamentów internetowych. Dla porównania: przed rokiem na taką odpowiedź wskazało 41 proc. uczestników badania. Wciąż jednak można mówić o sporej zmianie względem roku 2017, w którym z takich usług nie korzystało 62 proc. ankietowanych.

Przeczytajcie także: PKO BP zarejestrował logo płatności odroczonych

Mniejszy odsetek subskrybentów zanotowano m.in. w grach i prasie online, aplikacjach sportowych (mowa o ich rozszerzonych, płatnych wersjach) czy oprogramowaniu (Office 365 czy antywirusy). W niektórych segmentach odnotowano jednak wzrosty – dotyczy to np. serwisów streamingowych, zarówno tych z filmami i serialami, jak i z muzyką. Co ciekawe, większym zainteresowaniem niż przed rokiem cieszą się platformy e-learningowe, oferujące np. kursy językowe. Ich rynkowe udziały uległy podwojeniu.

A jak to wygląda poza internetem? Z usług abonamentowych tego typu nie korzysta 76 proc. badanych. To o 8 pkt. proc. więcej niż przed rokiem. Spadki dotyczą zarówno opieki medycznej, diety pudełkowej i wstępów do klubów fitness, jak i abonamentów w kinie oraz tradycyjnej prasy dostarczanej pocztą.

Przeczytajcie także: Kolejna fałszywa aplikacja w sklepie Google Play

W jaki sposób Polacy opłacają usługi subskrypcyjne? Najpopularniejszą metodą wciąż są przelewy wykonywane samodzielnie. Robi tak mniej więcej co trzeci badany (35 proc.). To jednak zdecydowanie mniej niż w 2018 roku, gdy na taką odpowiedź wskazało 59 proc. ankietowanych. Na znaczeniu tracą też rozwiązania operatorów płatności takich jak Blue Media czy PayU, a ich miejsce zajmują płatności kartą kredytową, z użyciem Blika czy cyfrowych portfeli oferowanych przez amerykańskie firmy technologiczne.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies