Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Fintech PayPo udostępnił aplikację mobilną. Służy m.in. do autoryzacji płatności odroczonych w sklepach stacjonarnych

Z opinii użytkowników wynika, że pierwsza wersja aplikacji mobilnej przydaje się, ale wymaga jeszcze dopracowania

W marketach App Store oraz Google Play możecie już znaleźć aplikację mobilną polskiego fintechu PayPo. Przypomnę, że spółka ta specjalizuje się w płatnościach odroczonych. Swego czasu oferowała swoje usługi na przykład na platformie Allegro. Obecnie z płatności PayPo można korzystać w sklepach internetowych takich sieci jak m.in. Empik, Castorama, Media Expert czy Modivo. Usługi fintechu są też dostępne w wybranych sklepach stacjonarnych.

Przeczytajcie także: Z płatności mobilnych ma już korzystać 61 proc. Polaków

A jeżeli chodzi o aplikację mobilną, to aby ją aktywować, należy podać najpierw swój adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego. Następnie należy je potwierdzić, klikając w odpowiedni link w wiadomości e-mail oraz przepisując w aplikacji kod z SMS-a. Później należy podać kilka podstawowych informacji jak imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL. Trzeba też wyrazić zgody na to, aby PayPo mogło sprawdzać dane użytkownika w biurach informacji gospodarczej.

Po wykonaniu tych czynności od razu dostaje się niewielki limit kredytowy do wykorzystania w sklepach stacjonarnych lub internetowych. Aplikacja informuje, że w każdej chwili można zwiększyć sobie ten limit. Niestety, w tym celu należy przejść do internetowego serwisu – nie udało mi się takiej opcji znaleźć bezpośrednio w aplikacji mobilnej.

Do aplikacji można się logować za pomocą czterocyfrowego kodu PIN. Można też skorzystać z logowania biometrycznego, na przykład przy pomocy linii papilarnych.

Jedną z podstawowych funkcji apki PayPo jest dostęp do historii transakcji z wykorzystaniem płatności odroczonych, zarówno tych, które trzeba jeszcze spłacić, jak i tych, które zostały już uregulowane w przeszłości. Apka umożliwia też autoryzację transakcji w sklepach stacjonarnych i internetowych. W przypadku tych pierwszych należy wyświetlić kod QR, który następnie skanuje się w sklepie. Następnie zatwierdza się płatność w apce. Niestety, lista sklepów stacjonarnych jest na razie bardzo skromna, bo zawiera placówki tylko dwóch sieci należących do tej samej firmy, a więc CCC i Half Price.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na Cashless Breakfast o płatnościach odroczonych

Z komentarzy użytkowników w markecie Google Play wynika, że aplikacja wymaga jeszcze dopracowania. Klienci skarżą się m.in. na problemy z aktywacją, logowaniem czy prawidłowym wyświetlaniem poszczególnych kart. Również i ja zauważyłem niedociągnięcia podczas pierwszego użycia aplikacji, np. nachodzące na siebie napisy, utrudniające prawidłowe odczytanie treści, co widać na poniższym zrzucie z ekranu głównego.Użytkownicy urządzeń z systemem Android oceniają aktualnie aplikację PayPo na 3,5 w pięciogwiazdkowej skali. Nieco wyższą ocenę, wynoszącą 3,7, wystawili apce użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym iOS.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies