Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już co dziewiąta płatność kartą w Polsce odbywa się za pośrednictwem urządzenia mobilnego

Popularność takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay w Polsce widać, gdy porówna się liczbę transakcji tymi narzędziami do wszystkich płatności kartami

Zgodnie z danymi przekazanymi nam przez biura prasowe największych banków w Polsce, w I kw. bieżącego roku klienci przy pomocy takich rozwiązań jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay itp. wykonali niemal 203 mln transakcji. Wzięliśmy pod uwagę okres styczeń-marzec 2022 r., gdyż to ostatni kwartał, za który jednocześnie są dostępne dane Narodowego Banku Polskiego dotyczące wszystkich płatności kartami w naszym kraju.

Przeczytajcie także: Polacy płacą smartfonami już ponad 260 mln razy kwartalnie

W rzeczywistości mobilnych płatności zbliżeniowych było jeszcze więcej, gdyż nie wszystkie banki udzielają informacji na temat transakcyjności swoich klientów. A trzeba podkreślić, że są wśród nich dwie duże instytucje, czyli PKO BP oraz ING. Porównując tę liczbę do liczby płatności zbliżeniowych, raportowanych przez bank centralny (w I kw. było to 1,656 mld), można wywnioskować, że płatności mobilne stanowiły już 12,2 proc. wszystkich transakcji zbliżeniowych. Co oznacza, że mniej więcej co ósma płatność zbliżeniowa kartą realizowana była smartfonem lub smartwatchem.

Przeczytajcie także: Polacy dodali do portfeli cyfrowych 9 mln kart

Liczbę mobilnych płatności zbliżeniowych można też odnieść do wszystkich płatności kartami, których w okresie styczeń-marzec 2022 r. było prawie 1,8 mld. Z tego wynika więc, że ok. 11,3 proc., a więc co dziewiąta płatność kartą w Polsce odbywa się przy pomocy urządzenia mobilnego. W II kw. 2022 r. dane będą zapewne dużo korzystniejsze dla płatności mobilnych. Świadczyć o tym może fakt, że w okresie kwiecień-czerwiec banki, analizowane przez cashless.pl, zaraportowały aż 264 mln mobilnych płatności zbliżeniowych. Do danych z całego rynku będzie można je odnieść, gdy NBP opublikuje swoje statystyki za ten okres (powinno to nastąpić w ciągu kilku najbliższych tygodni).

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies