Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Liczba kart dodanych do "pay"-ów przez klientów polskich banków szybko rośnie. Jest ich już ponad 9 mln

W ciągu roku liczba kart dodanych do cyfrowych portfeli płatniczych, takich jak Apple Pay czy Portfel Google wzrosła o ok. 3 mln

Ponad 9 mln na koniec II kw. 2022 r. – tyle kart dodali do cyfrowych portfeli płatniczych klienci banków działających na polskim rynku. Dotyczy to rozwiązań takich jak Apple Pay i Portfel Google (dawniej Google Pay), ale też Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay czy Fitbit Pay. Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba kart dodanych do wspomnianych usług cyfrowych urosła o ponad 1 mln. W ciągu roku zwiększyła się zaś o ok. 3 mln.

Przeczytajcie także: Oto nowe smartwatche Sense 2 i Versa 4

Zestawieniu kolejny już raz przewodzi mBank. Z danych przedstawionych przez tę instytucję wynika, że na koniec II kw. zarejestrowała ona ponad 2,1 mln takich kart, czyli o ponad 400 tys. więcej niż na koniec I kw. 2022 roku oraz o ok. 740 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Ze statystyk zebranych przez cashless.pl wynika również, że jeszcze trzy banki miały więcej niż milion kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych. W tym gronie znalazły się Santander, Millennium oraz ING.

Warto zaznaczyć, że klienci banków w rzeczywistości do portfeli cyfrowych dodali więcej kart, niż wynika to z zebranych danych. Część instytucji nie podaje bowiem kompletnych statystyk na ten temat. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie statystyki dotyczące kart dodanych do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO). Niektóre instytucje nie aktualizują danych od dłuższego czasu lub w ogóle ich nie podają.

Przeczytajcie także: Allegro posiada już 2 tys. automatów paczkowych

Na koniec należy odnotować, że liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnice ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów ma wiele kart, które są dodane do płatności mobilnych, a z drugiej strony – ta sama karta jest czasem używana na różnych urządzeniach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies