Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Największe banki mają ponad 11,3 mln aktywnych "blikowiczów". To o blisko 3 mln więcej niż przed rokiem

Już prawie 3 mln klientów PKO BP aktywnie korzysta z Blika. Jeszcze pięć banków ma przynajmniej milion "blikowiczów"

Banki działające na polskim rynku na koniec II kw. 2022 roku miały przeszło 11,3 mln aktywnych użytkowników Blika – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ponad 840 tys. W zestawieniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik udało się poprawić o blisko 3 mln.

Przeczytajcie także: InPost przygotował pakiet Micro Firma 150

W okresie kwiecień-czerwiec liderem zestawienia, kolejny już raz, został PKO BP: prawie 3 mln klientów tej instytucji korzystało z Blika w omawianym okresie. Oznacza to, że z pomocą tego instrumentu wykonali oni przynajmniej jedną transakcję (dowolną) w miesiącu. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym bank poprawił wynik o ponad 220 tys. W ciągu roku liczba aktywnych użytkowników Blika urosła zaś w przypadku tej instytucji o ponad 675 tys.

Na kolejnych pozycjach, w gronie banków z największą liczbą użytkowników Blika, znalazły się ING, mBank, Millennium, Pekao i Santander. Każdy z nich miał więcej niż milion aktywnych "blikowiczów". W porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku oznacza to duży wzrost – wówczas przynajmniej milionem użytkowników tego narzędzia mogły się pochwalić trzy banki.

Przeczytajcie także: Zbliża się premiera dwóch nowych zegarków Fitbit

Warto zaznaczyć, że w rzeczywistości osób korzystających z Blika mogło być więcej, ale nie wszystkie banki dzielą się swoimi statystykami w tym zakresie. Jednocześnie należy dodać, że według PSP, operatora tego systemu, na koniec minionego kwartału aktywnie korzystało z niego 11,3 mln osób, czyli mniej więcej tyle, ile wskazują dane zebrane przez cashless.pl.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies