Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
BZ WBK nadal nie do pobicia w rankingu najpopularniejszych stron finansowych na Facebooku

W marcu mBank zdobywał fanów wolniej niż konkurencja, więc spadają jego szanse na zajęcie pozycji lidera

Sotrender opublikował kolejny raport dotyczący aktywności marek, przedsiębiorstw i instytucji na Facebooku w marcu 2016 r. W przypadku banków w stosunku do lutego zaszły niewielkie zmiany. Jak może pamiętacie, ranking największych fanpage’ów otwiera BZ WBK a od miesięcy stara się go przegonić mBank.

Przeczytajcie także: Marzec był rekordowym miesiącem dla przelewów ekspresowych

W marcu temu drugiemu pozyskiwanie fanów szło jednak gorzej niż liderowi zestawienia, chociaż jego strona była trzecia pod względem procentowego przyrostu liczby śledzących wpisy banków. Lepsze wyniki osiągnął tylko Pekao i właśnie BZ WBK.

Liczbowo najwięcej fanów przybyło także stronom BZ WBK i mBanku oraz ING Banku Śląskiego.

Przeczytajcie także: Ćwierkają nie tylko banki. Branża finansowa odkrywa Twittera

Zmiana lidera nastąpiła natomiast w zestawieniu pokazującym najbardziej interaktywne strony, czyli takie, na których użytkownicy najczęściej klikali, komentowali lub umieszczali posty. W tym przypadku na pierwsze miejsce z drugiej pozycji przeskoczył mBank detronizując Make Life Fair (BPH).

Znacznie poważniejsze zmiany nastąpiły także w rankingu uwzględniającym obsługę klienta, odzwierciedlającym czas reakcji banku na zamieszczane na jego stronie komentarze i posty. Tutaj najlepszy okazał się w marcu Handlowy, który awansował aż o siedem pozycji. Drugie miejsce zajęło Moje Inteligo (skok o pięć pozycji). Blik, który w ubiegłym miesiącu zajmował drugie miejsce, spadł aż o 4 pozycje i w marcu był dopiero szósty.

Tak jak w w lutym posty przyciągające największą uwagę fanów nie dotyczyły bezpośrednio bankowości. Największy odzew pod względem liczby polubień, komentarzy etc. wzbudził wpis na stronie ING informujący o możliwości złożenia wniosku w programie 500 plus za pośrednictwem systemu banku. Z kolei na fanpage’u Make Life Fair pytano filozoficznie o to, czy czytelnicy wiedzą, gdzie jeszcze ocalały ostatnie budki telefoniczne.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies