Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Lemonade sfinalizowało przejęcie Metromile. Transakcja szacowana wcześniej na 500 mln dolarów, przyniosła niecałe 150 mln

Na razie marka i aplikacja Metromile mają pozostać w użyciu, ale z czasem zostaną wchłonięte przez Lemonade

Lemonade sfinalizował przejęcie insurtechu Metromile. Na razie marka i aplikacja Metromile mają pozostać w użyciu, natomiast z czasem zostaną wchłonięte przez Lemonade.

Przeczytajcie także: CUK uruchamia CUK Digital Agent

Transakcję anonsowano pod koniec zeszłego roku, a jej wartość szacowano wtedy na ok. 500 mln dolarów. Okazało się jednak, że operacja jest mniej zyskowna dla akcjonariuszy Metromile, którzy otrzymali 7,3 mln akcji Lemonade. Jeszcze w listopadzie zeszłego roku ich wartość sięgała wspominanego pół miliarda dolarów, dziś to jednak 145 mln dolarów. Trend spadków wycen fintechów i insurtechów nie ominął bowiem również Lemonade, które wręcz jest wskazywane jako jeden z przykładów sztucznego napompowania wartości firmy technologicznej.

Metromile to działający od 10 lat insurtech specjalizujący się w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Ma licencję uprawniającą go do działania w 49 stanach, a rocznie zbiera ponad 100 mln dolarów składki.

Swoim klientom oferował ubezpieczenia aut bazujące na telematyce, czyli uwzględniające przy kalkulacji, jak kierowca korzysta z pojazdu. Insurtech podaje, że posiada dane na temat 500 mln przejazdów. Informacje te zestawia z zachowaniami kierowców (jak długo, kiedy, gdzie i jak jeżdżą) i z rzeczywistymi danymi dotyczącymi roszczeń, co umożliwia ocenę tych zachowań pod kątem ryzyka spowodowania wypadku.

Przeczytajcie także: Beesafe będzie wypłacało odszkodowania szybkimi przelewami Blik

W dużej mierze ze względu na tę wiedzę i sprawdzone modele na zakup Metromile skusiło się Lemonade. Insurtech, który zasłynął dzięki swoim ubezpieczeniom mieszkaniowym, zdecydował się bowiem wejść w polisy komunikacyjne. W Lemonade Car również wysokość składki jest uzależniona od stylu jazdy kierowcy. A dodatkowym wyróżnikiem jest usługa automatycznego wykrywania kolizji i kierowania do poszkodowanego służb ratowniczych lub pomocy drogowej.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies