Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad miliard transakcji w programie Polska Bezgotówkowa. Ich łączna kwota to blisko 60 mld zł

Do programu przystąpiło już blisko 400 tys. przedsiębiorców

Fundacja Polska Bezgotówkowa pochwaliła się, że w ramach jej flagowego programu zrealizowano już ponad miliard transakcji. Wykorzystano w nich terminale, które trafiły do średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw, ale też organizacji charytatywnych oraz jednostek samorządu terytorialnego.

Przeczytajcie także: Banki nie chcą samodzielnie odpowiadać za działania oszustów

W programie fundacji bierze udział blisko 400 tys. firm, a łączna kwota wspomnianego miliarda wykonanych transakcji sięgnęła prawie 60 mld zł. Podmiot poinformował też, że w II kw. br. średni obrót na terminal wynosił 6,5 tys. zł. Oznacza to 23 proc. wzrost względem analogicznego okresu 2021 roku. Większość przedsiębiorców pozytywnie ocenia program: 85 proc. poleca go innym właścicielom firm.

Z danych udostępnionych przez fundację wynika m.in., że od początku działania programu najwięcej terminali zainstalowano na Mazowszu, w Wielkopolsce i na Śląsku, głównie w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców. Z kolei najniższy procent zainstalowanych terminali występuje województwach: podlaskim, podkarpackim i warmińsko-mazurskim. Są to również regiony, gdzie liczba transakcji bezgotówkowych jest najniższa. Najwięcej transakcji odnotowano w branżach: spożywczej (43 proc. ogółu), gastronomii i sklepach wielobranżowych.

Przeczytajcie także: UOKiK ukarał polski fintech oferujący płatności odroczone

Badania "Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce" przeprowadzane na zlecenie fundacji wykazały, że pomimo wzrostu udziału płatności bezgotówkowych wśród przedsiębiorców, w niektórych obszarach nadal istnieje duży potencjał rozwoju tego typu transakcji. Zaliczyć do nich można przede wszystkim małe sklepy spożywcze, sklepy wyspecjalizowane, księgarnie, kioski, usługi medyczne, warsztaty i salony samochodowe oraz wszelkiego rodzaju usługi – m.in. fryzjerskie i kosmetyczne.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies