Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niedziałające terminale, bankomaty i przelewy. To efekt awarii, jaka dotknęła jednego z kanadyjskich dostawców internetu

Klienci instytucji finansowych mieli problem z korzystaniem z usług przez kilkanaście godzin

To zapewne jedna z największych tego typu awarii na świecie w ostatnim czasie. Kilka milionów Kanadyjczyków przez kilkanaście godzin nie mogło korzystać z terminali płatniczych, wyjmować pieniędzy z bankomatów, czy płacić w sklepach internetowych i przelewać pieniędzy. To efekt odcięcia od internetu kanadyjskiej sieci płatności elektronicznych Interac.

Przeczytajcie także: ING wyłącza aplikację maklerską

Problemy sieci Interac zaczęły się od awarii jednego z największych w Kanadzie dostawcy internetu – firmy Rogers. W piątek 9 mln klientów indywidualnych oraz wiele firm zostało odciętych do sieci. Na razie nie wiadomo co było przyczyną awarii, choć w kanadyjskich mediach przewijają się informacje o możliwym ataku cybernetycznym (ale informacja ta nie została potwierdzona przez kanadyjskie władze) lub nieumiejętnie przeprowadzonej aktualizacji wewnętrznych systemów Rogersa.

Przeczytajcie także: Warszawa ma aplikację do biletów miesięcznych

Oprócz firmy Interac w tarapatach znalazły się także agencje rządowe, w tym administracja skarbowa czy operator aplikacji mobilnej dla podróżnych przybywających do Kanady. Pojawiły się także trudności z uzyskaniem połączenia z numerem alarmowym 911, za pomocą którego można dodzwonić się na policję, straż pożarną czy pogotowie ratunkowe.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies