Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sześć banków ma przynajmniej milion "blikowiczów". Liderem zestawienia pozostaje PKO BP

Łącznie największe banki mają już ponad 10,5 mln klientów aktywnie korzystających z płatności mobilnych Blik

Ponad 10,5 mln – tylu użytkowników Blika miały na koniec I kw. 2022 roku banki działające na polskim rynku. Tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ok. 660 tys. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 roku wynik udało się poprawić o przeszło 2,67 mln.

Przeczytajcie także: Apple wprowadzi płatności odroczone

Po raz kolejny liderem zestawienia został PKO BP: ponad 2,7 mln klientów tej instytucji korzystało z Blika w omawianym okresie. Oznacza to, że z pomocą tego instrumentu wykonali oni przynajmniej jedną transakcję (dowolną) w miesiącu. W porównaniu z ostatnim kwartałem 2021 roku bank poprawił wynik o ponad 113 tys. W ciągu roku liczba aktywnych użytkowników Blika urosła zaś w jego przypadku o niespełna 600 tys.

Na kolejnych pozycjach, w gronie banków z największą liczbą użytkowników Blika, znalazły się ING, mBank, Millennium, Pekao i Santander. Każdy z nich miał więcej niż milion aktywnych "blikowiczów". W porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku oznacza to duży wzrost – wówczas przynajmniej milionem użytkowników tego narzędzia mogły się pochwalić trzy banki.

Przeczytajcie także: Z Allegro Pay skorzystało już milion klientów

Na koniec warto zaznaczyć, że w rzeczywistości osób korzystających z Blika mogło być więcej, ale nie wszystkie banki dzielą się z swoimi statystykami w tym zakresie. Jednocześnie należy dodać, że według PSP, operatora tego systemu, na koniec pierwszego kwartału aktywnie korzystało z niego 10,5 mln osób, czyli mniej więcej tyle, na ile wskazują dane zebrane przez cashless.pl.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies