Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Jedną trzecią wniosków na "500 plus" składacie przez system PKO

Łącznie banki obsłużyły dotąd ponad 90 proc. wniosków przyjętych drogą elektroniczną

Minister cyfryzacji Anna Streżyńska powiedziała dziś rano w TVN24, że do godz. 24 wczoraj drogą elektroniczną zostało złożonych 170 tys. wniosków w programie "500 plus". Zdecydowana większość z nich przeszła przez systemy banków komercyjnych.

Przeczytajcie także: Statystycznie każdy dorosły Polak ma umowę na bank w internecie

Z danych resortu cyfryzacji opublikowanych dziś przez DGP oraz na Twitterze przez autora tekstu Tomasz Żółciaka wynika, że jedną trzecią wniosków, dokładnie 33 proc., przyjmuje PKO BP. Na drugim miejscu znajduje się mBank, który przyjął 14 proc. wniosków. Dalej jest Pekao – 13,5 proc., BZ WBK – 11,5 proc., ING – 10 proc., Millennium – 8 proc. i Alior – 3 proc. Łącznie daje to 93 proc. Co ciekawe przez ZUS, system Empatia i ePUAP przyjęto zaledwie 5 proc. wniosków.

Powyższe dane najlepiej dowodzą słuszności nawiązania współpracy administracji państwowej z prywatnymi bankami. Korzyści dla rządu są w tym wypadku oczywiste. Pytanie jak inwestycja w przygotowanie systemów informatycznych do przyjmowania wniosków skalkuluje się po stronie instytucji finansowych. Wizerunkowo banki na pewno już zyskują.

Przeczytajcie także: Ograniczenie sieci oddziałów bankowych przybiera na sile

Tymczasem minister cyfryzacji ostrzega przed korzystaniem z internetowych stron, które pomagają w wypełnianiu wniosków w zamian za pieniądze albo zamówienie usług SMS premium. Jeżeli jeszcze nie złożyliście swojego wniosku, nie dajcie się nabrać hochsztaplerom. Jego wypełnienie jest dziecinnie proste. Przetestowałem na własnej skórze, o czym piszę tutaj.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies