Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności bezgotówkowe w mniejszych miejscowościach. Białych plam ubywa, ale wciąż jest ich sporo

"Białe plamy" to miejscowości, w których jest przynajmniej jeden punkt handlowo-usługowy, ale mieszkańcy nie mogą w nim zapłacić bezgotówkowo

Zespół badawczy z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości przygotował kolejną edycję badania "Białe plamy w akceptacji kart płatniczych a wykluczenie finansowe". Wyniki świadczą o tym, że na wsi systematycznie rośnie liczba punktów handlowo-usługowych, w których mieszkańcy deklarują możliwość płatności kartą.

Przeczytajcie także: Założony przez Polaków insurtech Gabi trafia w ręce Experiana

Według ekspertów takie deklaracje złożyło ponad 46 proc. ankietowanych zamieszkujących małe miejscowości, podczas gdy w 2018 roku było to niewiele ponad 41 proc. respondentów. Jednocześnie zmniejsza się liczba wsi, w których nie można zapłacić bezgotówkowo: ponad 53,7 proc. w roku 2021 wobec prawie 59 proc. w roku 2018. Zmniejsza się także liczba sklepów, w których można zapłacić wyłącznie gotówką – o ile w 2018 roku było ich prawie 20 proc., o tyle w tym roku już niewiele ponad 8 proc.

Przeczytajcie także: Spółka Anny Streżyńskiej na liście małych instytucji płatniczych

Za "białe plamy" w rozumieniu autorów raportu, uznaje się miejscowości, w których jest przynajmniej jeden punkt handlowo-usługowy, ale mieszkańcy nie mogą w nim zapłacić bezgotówkowo. Chociaż pod tym względem sytuacja na ternach wiejskich ulega poprawie, to nowoczesne formy płatności wciąż zyskują na popularności wolniej niż w dużych miastach, w których użycie karty, elektronicznego portfela czy Blika stało się standardem.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies