Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe zasady przekierowywania paczek, koniec z dopłatami za weryfikację gabarytów przesyłki. Zmiany w InPoście po interwencji UOKiK-u

InPost wydłuży również czas, w którym można odebrać przesyłki z paczkomatów zlokalizowanych w punktach o ograniczonej dostępności, np. w sklepach nieczynnych w niedziele

Na skutek interwencji UOKiK-u InPost wprowadza zmiany w zasadach odbioru i nadawania przesyłek. Spółka dostosowała się do zastrzeżeń, które Urząd skierował do niej w trakcie postępowania wyjaśniającego, prowadzonego w związku ze skargami od konsumentów.

Przeczytajcie także: InPost dostarczy przesyłki w dniu nadania

Czego dotyczą zmiany? Od przyszłego roku InPost nie będzie już pobierał opłaty za weryfikację gabarytów przesyłki. Dotychczas firma żądała od nadawcy opłaty w wysokości 3,68 zł, jeśli okazało się, że przekazana do wysyłki paczka była większa niż zadeklarowano.

InPost wydłuży również czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności, czyli np. znajdujących się w sklepie stacjonarnym nieczynnym w niedziele. Jeśli termin odbioru przypada w czasie, gdy maszyna jest niedostępna, konsument będzie miał na zgłoszenie się po swoją paczkę o 24 h więcej za każdy taki dzień. Zmiana wejdzie w życie w przyszłym roku.

Przeczytajcie także: InPost wprowadzi własny system płatności?

A już w toku postępowania InPost zmienił zakwestionowaną przez UOKiK praktykę dotyczącą przekierowywania paczek. Jeśli wybrany przez odbiorcę paczkomat będzie przepełniony lub ulegnie awarii, to paczka zostanie przekierowana do automatu zastępczego tylko na 1 dzień. Jeśli w tym czasie konsument nie odbierze paczki, to wraca ona do automatu preferowanego przez odbiorcę. Paczkomat tymczasowy może być oddalony od docelowego o maksymalnie 2 km w linii prostej.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies