Znana z rynku przesyłek spółka dywersyfikuje swój biznes. Niedawno zapowiedziano m.in. rozwój platformy InPost Fresh. Wygląda na to, że chce mieć też własny system płatności
Firma InPost zarejestrowała w Urzędzie Patentowym nowy znak towarowy: InPost Pay. Z informacji dostępnych na stornie instytucji wynika, że zgłoszenia dokonano 9 listopada, a w połowie miesiąca ujawniono rejestrację. Jako pierwszy zwrócił na to uwagę serwis dlahandlu.pl. Biuro prasowe InPostu poproszone przez cashless.pl o szczegóły nowego projektu, odmówiło komentarza. A sam znak wygląda tak:
Przeczytajcie także: Fintech N26 opuszcza USA dwa lata po debiucie
InPost Pay, jeśli operator rzeczywiście będzie chciał wprowadzić na rynek taką usługę, najprawdopodobniej będzie systemem płatności firmy kurierskiej. Wskazuje na to klasyfikacja znaku w Urzędzie Patentowym. Mowa jest m.in. o oprogramowaniu do płatności, terminalach, obsłudze i przetwarzaniu transakcji, także tych bezdotykowych i internetowych. Jeśli spółka Rafała Brzoski wprowadzi takie rozwiązanie, będzie kolejną firmą, która wychodzi poza swój pierwotny obszar działalności i zabiera się za obsługę finansów. Dobrym przykładem jest Allegro, a spoza Polski Apple czy Google.
Przeczytajcie także: Revolut wreszcie uruchamia Apple Pay dla juniorów
W ostatnich dniach pojawiło się sporo doniesień na temat InPostu. Firma kurierska nawiązała na rynku brytyjskim współpracę z eBayem. Obecnie spółka posiada w tym kraju 2,5 tys. paczkomatów, ale za trzy lata ma ich być 10 tys. Rafał Brzoska zapowiedział też rozwój platformy InPost Fresh, służącej do zamawiania produktów ze sklepów – dotyczy to zarówno pojawienia się w kolejnych miastach, jak i dodania nowych partnerów.
Źródło: Dla Handlu
Zostaw komentarz