Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Amazon One już nie tylko w sklepach. Rozwiązanie biometryczne trafia do branży rozrywkowej

Zaprezentowana niemal rok temu usługa pozwala powiązać skan dłoni z kartą płatniczą

Amazon poinformował, że jego rozwiązanie biometryczne po raz pierwszy trafiło do zewnętrznej firmy. Amazon One, czyli system wykorzystujący biometrię dłoni, będzie wdrożony w amfiteatrze Red Rocks w Denver. Partnerem w projekcie jest AXS – platforma do zakupu biletów na wydarzenia sportowe i muzyczne. Za sprawą tej usługi klient, który będzie chciał wejść na teren obiektu, nie będzie musiał mieć przy sobie portfela ani nawet telefonu.

Przeczytajcie także: Simple.pl zaoferuje finansowanie dla małych firm

Narzędzie Amazon One pojawiło się na rynku niespełna rok temu. Początkowo było dostępne w dwóch placówkach Amazon Go w Seattle, dzisiaj jest ponoć używane w ponad 60 obiektach Amazona. Aby z niego korzystać, klient musi się pojawić w placówce, która obsługuje już Amazon One, i zeskanować dłoń (a najlepiej obie). Konieczne jest także wpisanie numeru karty płatniczej oraz numeru telefonu. Od tego momentu użytkownik może wchodzić do obiektów obsługujących to rozwiązanie. Przy wejściu wystarczy zeskanować dłoń, opłaty będą naliczane automatycznie.

W przypadku amfiteatru klient może powiązać swoje konto w systemie biletowym AXS Mobile ID ze skanem dłoni jeszcze przed wejściem i skorzystać z niego już przy bramkach. Druga opcja to powiązanie obu rozwiązań na terenie amfiteatru – kolejne wejście do miejsca rozrywki odbędzie się już z wykorzystaniem skanu dłoni. Usługodawca zapewnia, że proces rejestracji trwa krótko, a wpuszczanie ludzi do obiektu na podstawie skanu dłoni przebiega sprawnie.

Przeczytajcie także: Fintech pingNpay zapowiada rewolucję w mikropłatnościach

Amazon w swoim komunikacie zapewnia, że z Amazon One korzystają już dziesiątki tysięcy klientów, ale nie podaje konkretnych danych. Na początku sierpnia okazało się, że firma Jeffa Bezosa chce zachęcać ludzi do używania biometrii bonusem finansowym – za udostepnienie skanu dłoni zaoferowała każdej osobie 10 dolarów. Partnerstwo z AXS zwiastuje wprowadzanie rozwiązania w kolejnych branżach, np. na lotniskach. Jednocześnie jednak przybywa pytań i wątpliwości dotyczących ochrony danych i udzielania korporacjom zbyt wielu informacji na swój temat.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies