Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Problemy klientów po debiucie Aion Banku. Nie tak łatwo założyć polskie konto, gdy wcześniej korzystało się z belgijskiego

Aion Bank podpowiada jednak, jak sobie z tym problemem poradzić

Po czwartkowym debiucie Aion Banku w Polsce czytelnicy cashless.pl donieśli o problemach, na jakie napotkali podczas otwierania konta w tej instytucji. Jeden z nich w taki sposób opisuje ten proces:

– W telefonie mam ustawiony język angielski, aplikacja myśli, że jestem w Belgii. Po bardzo długim procesie rejestracji, skanowaniu ID, podawaniu wszystkich danych, adresu, zatrudnienia, wyszukiwaniu firmy, w której pracuję, na sam koniec informacja >>Sorry, we're not yet operating in your country<< i zero informacji co dalej (jest na dole przycisk feedback, ale nie działa klikanie). Co z moimi danymi? – napisał czytelnik cashless.pl. Dodał, że aplikacja pomimo ciągłego wybierania opcji "Polska" zawsze pytała o Belgię. Podobne problemy w komentarzach pod tekstem i w mediach społecznościowych zgłaszało więcej osób.

Przeczytajcie także: Jest już 14. bezgotówkowy podcast cashless.pl

Szybko okazało się, że ustawienia języka w telefonie nie mają nic do rzeczy, a problemy dotyczą przede wszystkim tych klientów, którzy wcześniej otworzyli konto w belgijskim oddziale banku. Jak informuje Aion, takie osoby nie mogą na jednym smartfonie jednocześnie korzystać zarówno z belgijskiego, jak i polskiego konta w tej instytucji.

Poprosiłem Aion Bank o wyjaśnienia, jak temu zaradzić. Odpisano mi, że jeśli ktoś ma już konto w belgijskim Aionie i chce założyć polskie, musi: skasować aplikację Aion Banku, zainstalować ją od nowa, a następnie zarejestrować się, wybierając Polskę jako kraj zamieszkania.

Ale uwaga! Powrót do belgijskiego konta będzie możliwy po podobnej operacji, czyli wykasowaniu aplikacji, zainstalowaniu jej od nowa, zalogowaniu się i wybraniu Belgii jako kraju zamieszkania.

Przeczytajcie także: Klarna wdraża płatności odroczone w Polsce

Niestety każdorazowe odzyskiwanie konta wiąże się z uciążliwą procedurą weryfikacji, między innymi z wpisywaniem kodu SMS, odpowiadaniem na trzy losowe pytania bezpieczeństwa, ustawianiem nowego kodu do aplikacji i ponowną aktywacją funkcji biometrii. A i tak może się zdarzyć, tak przynajmniej było w moim przypadku, że na koniec zobaczycie ekran z taką informacją:

Debiut Aion Banku w Polsce wzbudził ogromne zainteresowanie czytelników cashless.pl. Dlatego do najbliższego bezgotówkowego podcastu zaprosiłem Karola Sadaja, szefa tej instytucji w Polsce. W trakcie rozmowy zapytam o najważniejsze sprawy, które poruszyliście w komentarzach pod czwartkowym tekstem. Bezgotówkowe podcasty cashless.pl publikujemy w każdy piątek na platformach streamingowych, m.in. Spotify i Apple Podcasts. Zapraszam.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies