Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa inwestuje w biometrię. Kupiła udziały w firmie LoginID, rozwijającej narzędzia do weryfikacji tożsamości

LoginID wykorzystuje w oferowanych przez siebie usługach technologie biometryczne

Kanadyjska spółka LoginID poinformowała o zakończeniu kolejnej rundy inwestycyjnej. Wśród instytucji, które zdecydowały się udzielić jej finansowania, znalazła się m.in. organizacja Visa. Nie podano kwoty, jaką amerykańska firma zainwestowała w LoginID. Visa już wcześniej współpracowała z kanadyjską spółką.

Przeczytajcie także: Visa i Millennium świętują 30 lat kart w Polsce

LoginID to kanadyjska firma, która rozwija narzędzia do potwierdzania tożsamości w świecie cyfrowym. Firma oferuje szeroką gamę interfejsów, np. API, które umożliwiają szybkie zintegrowanie narzędzi potwierdzających tożsamość użytkowników ze stronami internetowymi, aplikacjami mobilnymi czy platformami e-commerce. Narzędzia LoginID wykorzystują biometrię i spełniają wymagania tzw. silnego uwierzytelnienia konsumenta, obowiązujące na terenie Unii Europejskiej.

Przeczytajcie także: IT Card partnerem Visy w programie dla fintechów

Różnego rodzaju narzędzia umożliwiające potwierdzanie tożsamości klientów w świecie cyfrowym rozwijane są na całym świecie od dłuższego czasu. Zyskały one jeszcze na znaczeniu po wejściu w życie unijnej dyrektywy PSD II, która wymusza stosowanie tzw. silnego uwierzytelnienia klientów, a więc potwierdzania tożsamości co najmniej dwiema różnymi metodami. To kłopot np. dla wydawców kart płatniczych, bo sam numer zabezpieczający transakcję oraz dane z plastiku już nie wystarczają do przeprowadzenia płatności zgodnie z regulacjami. To m.in. dlatego coraz częściej wykorzystuje się przy silnym uwierzytelnieniu biometrię.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies