Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To już 30 lat. Millennium i Visa świętują okrągłą rocznicę wydania pierwszej w Polsce karty płatniczej

Przy okazji instytucje prognozują, jak zmienią się narzędzia płatnicze, nie tylko w Polsce

Bank Millennium przypomniał dzisiaj, że właśnie mija 30 lat od chwili, gdy wydał, jeszcze jako Bank Inicjatyw Gospodarczych, pierwszą w Polsce kartę płatniczą Visa. W chwili debiutu można nią było płacić w około 400 punktach sprzedaży. Dla porównania, w ubiegłym roku liczba terminali płatniczych nad Wisłą przekroczyła milion. Z okazji okrągłej rocznicy firmy przeanalizowały zmiany zachodzące w branży i wskazały kilka trendów w rozwoju płatności, które mogą się okazać istotne w nadchodzących latach.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy zapowiada sporo podwyżek opłat

Z badania #finanseprzyszłości2021 wynika m.in., że na znaczeniu zyska biometria. Ponad połowa respondentów uważa, że za 10 lat płatności biometryczne będą w Polsce nie tylko dostępne, ale też często wykorzystywane. Jednocześnie jednak to na plastikową kartę wskazało najwięcej osób, gdy padło pytanie o to, czym najchętniej będą płacić za dekadę. Na kolejnych miejscach znalazły się gotówka i telefon, dopiero po nich znaleźć można oko czy dłoń.

Kolejnym ważnym trendem będzie rozwój usług bankowych dla najmłodszych klientów. Z kont bankowych korzystają już dzieci 9-letnie. Warto dodać, że kontrolę nad wydatkami dziecka chce mieć ponad 90 proc. rodziców, co będzie sprzyjać popularyzacji rachunków dla nieletnich. Badanie pokazało też, że nadciąga nowa generacja konsumentów. To osoby o wysokich oczekiwaniach, w łatwy sposób poruszające się w cyfrowej przestrzeni. Taki klient domaga się dostępu do wielu narzędzi w jednym miejscu, więc jego aplikacja bankowa powinna zawierać ubezpieczenia, bilety, opcję automatycznych płatności itd.

Przeczytajcie także: Proagencyjny insurtech pozyskał 650 mln dolarów finansowania

Millennium i Visa przewidują także, że wzrośnie popyt na "niewidzialność" banku (ale też innych firm). Klient przyszłości nie będzie chciał na co dzień mieć do czynienia z bankiem. Powinien więc on wyręczać konsumenta w wielu kwestiach, np. opłatach czy zakupach. Sporą rolę ma tu do odegrania tzw. internet rzeczy. Ostatnim, ale być może najważniejszym trendem będzie łączenie usług bankowych z ochroną środowiska. Istotne będzie obniżanie śladu węglowego i promowanie zrównoważonych zachowań konsumenckich.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies