Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: w ciągu dekady walentynkowe wydatki Polaków wzrosły prawie czterokrotnie. Najbardziej w e-commerce

W tym roku świętującym dzień zakochanych najbardziej będzie brakować wizyty w restauracji

Mastercard podzielił się wynikami najnowszej edycji badania Mastercard Love Index. Porównano w nim dane z początku i końca poprzedniej dekady. Okazało się np., że w tym czasie wydatki Polaków związane z walentynkami wzrosły prawie czterokrotnie. Najwięcej rodacy wydają z tej okazji na kolacje w restauracjach. Łatwo się zatem domyślić, że to właśnie ich będzie najbardziej brakowało uczestnikom badania w tym roku.

Przeczytajcie także: Allegro Biznes już działa

Utrudnienia związane z pandemią skłoniły Polaków do szukania nowych sposobów świętowania. Ponad połowa ankietowanych (56 proc.) przekonuje, że planując 14 lutego, wykazało się w tym roku większą kreatywnością. W najbliższą niedzielę 45 proc. badanych zamierza przygotowywać wspólnie posiłek w domu. Niewiele mniej, bo 42 proc. planuje zamówić jedzenie z dostawą. Wśród często podawanych odpowiedzi są też maraton filmowy we dwoje (33 proc.) czy spacer w parku (28 proc.) lub mieście (19 proc.).

W latach 2011-2020 wydatki Polaków na kwiaty w okresie walentynkowym wzrosły prawie trzynastokrotnie. W przypadku biżuterii wzrost ten wyniósł 260 proc. Zdecydowanie rzuca się w oczy rosnąca popularność zakupów w sieci – liczba prezentów kupowanych w ten sposób zwiększyła się siedemnastokrotnie. W tym roku połowa badanych też zamierza skorzystać z e-commerce w związku ze świętem zakochanych. Warto jednak podkreślić, że podobna grupa ankietowanych deklaruje wsparcie lokalnych biznesów – bukiet lub upominek kupią w sklepie w pobliżu swojego zamieszkania.

Przeczytajcie także: ING wycofuje z oferty większość lokat

Jak przystało na cyfrowe czasy, także i miłości szuka się w tej przestrzeni. Blisko co piąta ankietowana osoba w minionym roku znalazła partnera lub partnerkę przez internet. Na popularności zyskują także spotkania online: 19 proc. badanych było w ciągu ostatnich 12 miesięcy na wirtualnej randce, a 22 proc. założyło konto na portalu randkowym. Nie brakuje jednak odskoczni od sieci – prawie połowa badanych w najbliższe walentynki podaruje ukochanej osobie tradycyjną kartkę.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies