Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Insurtech Cachet pozyskał 5,5 mln euro. Planuje wprowadzać nowe produkty i powiększyć zespół w Polsce

Cachet kieruje swoją ofertę głównie do osób świadczących usługi za pośrednictwem takich platform takich jak Uber, Bolt czy Deliveroo

Estoński insurtech Cachet pozyskał 5,5 mln euro. W rundę zaangażowały się Truffle Capital, Uniqa Ventures oraz Icebreaker.vc. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój produktów oraz ekspansję w Europie. Jak dowiedziałam się od Hedi Mardisoo, współzałożycielki Cachet, w planach jest rozwijane zespołu w Polsce i mocniejsze zaangażowanie się na naszym rynku.

Cachet kieruje swoją ofertę do tzw. gig workers czy platform workers, a więc osób, które świadczą usługi za pośrednictwem takich serwisów jak Bolt, Uber czy Deliveroo. Zarówno tych, którzy traktują tę aktywność jako pracę dorywczą, jak i dla tych, którzy z przewożenia osób czy dostarczania jedzenia uczynili sobie główne źródło utrzymania.

Przeczytajcie także: Beesafe wyceni szkody w kilka minut na podstawie zdjęć

Wyróżnikiem propozycji Cachet jest to, że startup analizuje dane z platform, dzięki czemu może dostosować ofertę ubezpieczeniową do profilu konkretnego klienta i jego poziomu aktywności w roli kierowcy czy dostawcy. Może również agregować dane z różnych platform, z którymi dany ubezpieczony współpracuje.

Obecnie insurtech oferuje przede wszystkim ubezpieczenia komunikacyjne, zarówno uwzględniające zarobkowy charakter jazdy, jak i tradycyjne. Dostawców, poruszających się np. na rowerach, chce zaś zainteresować ochroną, która zapewni im odszkodowanie w razie obrażeń ciała i uszkodzeń sprzętu wynikających z nieszczęśliwych wypadków. W najbliższym czasie Cachet zamierza rozwijać tego typu plany ubezpieczeniowe, które będą obejmowały zarówno odpowiedzialność cywilną klientów, jak i zapewniały im wsparcie w razie wypadków i problemów zdrowotnych. Ma to związek z rozmowami toczącymi się na szczeblu europejskim, a dotyczącymi praw pracowniczych osób świadczących swoje usługi za pośrednictwem platform.

– Byliśmy zaangażowani w dyskusje na szczeblu UE dotyczące uregulowania pracy platform i widzimy, że zmierzają one do rozwiązywania problemu przez zakwalifikowanie pracowników niezależnych jako zatrudnionych przez platformy. Ale używanie starego sposobu myślenia do rozwiązywania nowych problemów może prowadzić do wylania dziecka z kąpielą – ocenia Hedi Mardisoo. Jej zdaniem rozwiązaniem może być objęcie niezależnych pracowników takimi ubezpieczeniami, jak oferuje prowadzony przez nią startup. – W ten sposób możemy zachować elastyczność i swobodę charakterystyczną dla tego rodzaju form zarobkowania, pozostawiając decyzyjność samemu pracownikowi – wskazuje.

Przeczytajcie także: Climatica pozyskuje inwestora i zdradza plany

Cachet planuje również wejść w ubezpieczenia dla flot pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług przewozu i dostawczych. Swoje polisy będzie oferował w krajach bałtyckich oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki silnemu wykorzystaniu danych zamierza proponować konkurencyjne stawki.

Kolejnym obszarem rozwoju są zaś ubezpieczenia OC zawodowe, a więc chroniące klientów przed roszczeniami związanymi z wykonywaną przez nich pracą. To oferta kierowana np. do pracowników myjni samochodowych, ekip sprzątających, malarzy i fachowców podejmujących się różnego rodzaju zleceń.

Na poziomie międzynarodowym Cachet współpracuje z 12 ubezpieczycielami. W Polsce jest agentem PZU, Allianza oraz InterRisku.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies