Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Z aplikacji InPost Mobile korzysta 7 mln osób. Do ich dyspozycji jest już ponad 14 tys. paczkomatów

Spółka poinformowała, że dynamicznie rośnie nie tylko liczba paczkomatów, ale też wartość przychodów

InPost podsumował rozwój firmy w drugim kwartale i pierwszym półroczu 2021 roku. Okazuje się, że z aplikacji InPost Mobile korzysta już 7 mln użytkowników, a do ich dyspozycji jest m.in. 14 tys. paczkomatów w Polsce oraz ponad 2 tys. automatów rozlokowanych w Wielkiej Brytanii. Spółka poinformowała także, że nakłady inwestycyjne w pierwszym półroczu wzrosły o 53 proc. do 329 mln zł.

Przeczytajcie także: PZU nawiązało współpracę z insurtechem Akur8

W okresie kwiecień-czerwiec wolumen przesyłek zrealizowanych w Polsce wzrósł o 26 proc. do 102,5 mln. Z kolei w pierwszej połowie roku spółka obsłużyła w Polsce 199 mln paczek – o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływ na to miało m.in. zwiększenie liczby skrytek w paczkomatach o 74 proc. do 1,9 mln.

W przypadku rynku międzynarodowego wzrost w drugim kwartale wyniósł 200 proc., ale mowa tu o mniejszej bazie – poza Polską InPost zrealizował wówczas 1,5 mln przesyłek. Pierwsze półrocze przyniosło 2,9 mln przesyłek obsłużonych na rynkach zagranicznych. To o 314 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2020 roku. Osiągnięcie tego wyniku było możliwe m.in. za sprawą zwiększenia liczby paczkomatów w Wielkiej Brytanii o 110 proc. oraz pojemności skrytek o 115 proc.

Przeczytajcie także: Od teraz z Allegro Pay będą mogli korzystać wszyscy zainteresowani

Z danych finansowych zaprezentowanych przez InPost wynika, że w drugim kwartale przychody firmy wyniosły blisko 860 mln zł, co w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku oznacza wzrost o 30 proc. Z kolei w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku przychody wyniosły 1,65 mld zł i były wyższe od zeszłorocznych o 54 proc.

Spółka przypomniała również, że 1 lipca sfinalizowano nabycie Mondial Relay – francuskiej firmy dostarczającej przesyłki. Wartość transakcji wyniosła 513 mln euro. W wyniku przejęcia InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce w formacie "poza domem". Z kolei w Polsce na początku lipca wprowadzono InPost Fresh – nową platformę dostaw żywności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies