Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank ułatwia przelewy na numer telefonu. Już oznacza odbiorców ikoną Blika

Odpowiednią aktualizację aplikacji mogą pobrać już użytkownicy smartfonów iPhone. Wcześniej dostali ją posiadacze urządzeń z Androidem

Przelewy P2P Blikiem to możliwość przekazywania pieniędzy bez konieczności pamiętania numeru rachunku odbiorcy, wystarczy znać tylko jego numer telefonu. Teraz wykonywanie tego typu transakcji będzie jeszcze łatwiejsze dzięki nowej usłudze, wprowadzonej właśnie przez mBank wraz z aktualizacją aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem iOS. Doniósł o tym jeden z czytelników Cashless.

Przeczytajcie także: Poland coin. Kryptowaluta wg PKO BP?

Sprawdziłem i rzeczywiście najnowsza wersja aplikacji mBanku umożliwia już oznaczenie w książce telefonicznej osób korzystających z przelewów P2P Blikiem. Jeżeli wyrazicie zgodę na dostęp apki do kontaktów, numery komórek osób, które aktywowały P2P Blikiem zyskają specjalną ikonkę. Dzięki temu od razu wiecie, do kogo możecie wysłać pieniądze bez konieczności pamiętania numeru rachunku. Wygląda to tak:

Aktualizacja apki mBanku na urządzenia z systemem Android pojawiła się kilka dni temu. W tym wypadku jednak by korzystać z nowej funkcji należy wejść w ustawienia aplikacji i "odhaczyć" chęć oznaczania znajomych korzystających z P2P Blikiem. Nie udało mi się natomiast znaleźć tej usługi w apkach innych banków oferujących Blika. Wydaje się więc, że klienci mBanku są na razie jedynymi szczęśliwcami, którzy mogą z niej korzystać. Prezes zarządzającej Blikiem spółki PSP deklarował niedawno w rozmowie z Interią, że wszystkie blikowe banki zaoferują oznaczanie osób korzystających z P2P do końca tego roku.

Przeczytajcie także: KNF pokazuje na co wydaje pieniądze

Natomiast o planach PSP w tym zakresie mogliście przeczytać w serwisie Cashless już jesienią ubiegłego roku. Tekst na ten temat z listopada 2017 r. możecie znaleźć tutaj. Szef PSP mówił wówczas, że kluczową kwestią przy wdrożeniu nowego rozwiązania będzie dostosowanie do nowej usługi systemów informatycznych banków.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies