Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Millennium to kolejny bank, który stawia na cyfryzację. Chce zdobyć w ten sposób 600 tys. nowych klientów w trzy lata

Nowa strategia Millennium zakłada współpracę z fintechami i wykorzystanie możliwości, jakie da implementacja dyrektywy PSD II 

Ponad 37 proc. klientów Millennium korzysta dziś aktywnie z aplikacji mobilnej, a z bankowości internetowej niemal 70 proc. Nowe lokaty zakładają niemal wyłącznie przez kanały elektroniczne. Przez aplikację i serwis transakcyjny kupują też ubezpieczenia i zaciągają kredyty. Nie powinny więc dziwić założenia nowej strategii banku. Millennium, podobnie jak wiele innych konkurencyjnych banków, swój rozwój planuje poprzez oferowanie innowacyjnych rozwiązań w kanałach online.

Przeczytajcie także: Oto dziewięć banków, które oferują kredyty przez aplikacje mobilne

Prezes Millennium, Joao Bras Jorge deklaruje, że w najbliższych latach usługi jego banku będą tworzone z wykorzystaniem najnowszych technologi, takich jak choćby sztuczna inteligencja. Ma to umożliwić personalizację usług na masową skalę. Dzięki temu bank będzie mógł także do maksimum uprościć stosowane przez siebie procedury. Skorzystają z tego klienci, którzy np. w prosty sposób będą zaciągali kredyty w modelu one click.

Rozwój sprzedaży w kanałach zdalnych nie oznacza, że bank będzie jednocześnie ograniczał sieć swoich placówek stacjonarnych. – Nie spodziewam się znacznej redukcji oddziałów w najbliższych latach. Etap zamykania placówek zakończyliśmy w 2016 r. Teraz koncentrujemy się na budowie nowoczesnych oddziałów w nowym formacie, zlokalizowanych głównie w centrach handlowych – powiedział Joao Bras Jorge.

Przeczytajcie także: ZBP ostrzega użytkowników bankowości mobilnej

Bank optymistycznie zakłada, że uda mu się podwoić tempo akwizycji nowych klientów, dzięki czemu w ciągu najbliższych trzech lat pozyska ich 600 tys. Bank nie będzie też unikał współpracy z fintechami. Chce wykorzystać szansę, jaką da implementacja do polskiego prawa dyrektywy PSD II. Zdaniem przedstawicieli Millennium wytworzy ona na rynku zupełnie nowe możliwości. Jakie? – Zamierzamy współpracować z fintechami, ale w poszukiwaniu partnerów koncentrujemy się na rozwoju działalności biznesowej, a nie budowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Potencjalna współpraca wchodzi w grę tylko w zakresie usług o wartości dodanej, zwłaszcza w segmencie detalicznym oraz innowacyjnych i specjalistycznych technologii takich jak biometria czy sztuczna inteligencja – podkreślił prezes Millennium.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies