Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy zadowoleni z usług swoich banków? W III kw. przez Ognivo rachunek przeniosło mniej niż 8 tys. klientów

Najnowsze statystyki systemu zarządzanego przez KIR pokazują spadek liczby migrujących za jego pośrednictwem między bankami

Z opublikowanego dzisiaj komunikatu prasowego KIR-u wynika, że w III kw. bieżącego roku za pośrednictwem systemu Ognivo rachunek zmieniły 7972 osoby. To o ponad 1,7 tys. osób mniej niż w II kw. 2017 roku, gdy zdecydowało się na to ponad 9,7 tys. klientów banków. Jak dotąd rekordowym okresem dla Ogniva w kwestii przenoszenia rachunków był II kw. ubiegłego roku, gdy z tej możliwości skorzystało ponad 14,5 tys. osób.

Przeczytajcie także: System Qlik już nie nazywa się Qlik

Aby przenieść rachunek z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Ognivo umożliwia przekazanie środków, zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku oraz informacji o dokonanej zmianie odpowiednim instytucjom, np. urzędowi skarbowemu czy ZUS. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajecie się klientem.

Przeczytajcie także: PKO pracuje nad nowym systemem iPKO

Jak widzicie, statystyki Ogniva w zakresie przenoszenia rachunków wyglądają skromnie na tle kilkudziesięciu milionów kont posiadanych przez dorosłych Polaków. Zakładam oczywiście, że osób zmieniających bank jest więcej niż podaje to KIR – wielu klientów robi to samodzielnie bez pośrednictwa Ogniva. Mimo to zdaniem specjalistów Polacy nie lubią zmieniać banków. Być może polubiliby bardziej, gdyby mogli zachować dotychczasowy numer konta, analogicznie jak dzieje się to w przypadku zmiany operatora telekomunikacyjnego i numeru telefonu komórkowego. A może po prostu są zadowoleni z usług swojego banku. Jak sądzicie?

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies